ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در شهرهای جدید مورد توجه قرار گیرد

محسن نریمان پیش از ظهر شنبه در مراسم بهره برداری فاز نخست شهر جدید امیر کبیر اراک اظهار داشت: شهرهای جدید پتانسیل خوبی برای کنترل و اسکان سر ریز جمعیت شهرهای بزرگ و کلانشهرها هستند اما بی توجهی به تامین امکانات رفاهی و تفریحی در این شهرها آنها را از حالت شهری خارج و تبدیل به محل اسکان موقت می کند.

وی افزود: شهرهای جدید باید از تمامی معیارها و استانداردهای شهری از جمله مراکز تجاری، آموزشی، درمانی، تفریحی و فضای سبز، مسجد و سایر زیرساخت ها برخوردار باشند و ساکنان این شهرها از نظر حقوق شهروندی و شهرنشینی در مشکل و کمبود نباشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور تصریح کرد: شهر جدید امیرکبیر همچون دیگر شهرها باید از امکانات ذکر شده برخوردار شود و در این زمینه روند اخذ تسهیلات برای ادامه ساخت و ساز و استانداردسازی این شهر پیگیری خواهد شد.

نریمان بیان داشت: لازم است شهرهای جدید از الگوی های شهرسازی نوین بهره گیری کرده تا جذابیت پیدا کنند و زیرساخت های ایجاد امکانات مختلف شهرنشینی در این مناطق فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در کنار تاسیس شهرهای جدید و در نظر گرفتن امکانات مختلف برای این شهرها، باید ظرفیت های این مناطق در راه اندازی صنعت و تولید و اشتغالزایی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد در راستای سهولت رفت و آمد، مسیر ارتباطی ریلی از شهر جدید امیرکبیر به اراک احداث و راه اندازی شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور خاطرنشان ساخت: شهر جدید امیرکبیر با داشتن ظرفیت ایجاد باغات، می تواند از جنبه گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرد.

نریمان افزود: باید در زمینه شهرهای جدید و سرمایه گذاری در این شهرها میان مردم اعتماد عمومی ایجاد شده و این مهم با فرهنگ سازی محقق می شود که قطعا با فراهم آوردن جاذبه‌های لازم، مردم به سکونت در این شهر تمایل نشان خواهند داد.