اتوبان تهران-ساوه در بخش زرندیه؛ همچنان در تاریکی مطلق

یکی از مشکلات اصلی مردم به خصوص رانندگان شهرستان زرندیه نبود روشنایی اتوبان تهران_ساوه است که بخش عمده ای از آن در حوزه استحفاظی زرندیه واقع شده است.

 

این درحالیست که مسیر اتوبان در حوزه تهران و شهرستان ساوه به طور کامل دارای روشنایی است اما همین که از این محدوده به سمت زرندیه خارج می شویم جاده در تاریکی فرو می رود و باعث کاهش دید در شب و سختی رانندگی می شود.

 

این مسئله باعث شده احتمال بروز حادثه رانندگی در این مسیر که یکی از پرترددترین مسیرها برای شهروندان زرندیه است بیش از پیش شود.

 

شاید پایین آمدن قیمت نفت دلیل خوبی باشد نا نبود بودجه را بهانه ای برای عدم اجرای روشنایی در این حوزه اعلام کنند، اما چرا این روشنایی در حوزه تهران و ساوه به صورت کامل اجرا شده است؟

 

در سال های گذشته عدم روشنای مسیر همواره از مشکلات مطرح شده توسط مردم بوده و در آخرین جلسه پرسش و پاسخ مسئولان زرندیه با مردم که به منظور پاسخ دادن به برخی از مسائل مطرح شده در فضای مجازی شهرستان برگزار شد، بار دیگر این موضوع مطرح شد.

 

اما این بار مجتبی سلطانی رئیس اداره آزاد راه های ساوه و زرندیه از اختصاص بودجه دو میلیاردی و روشن شدن حداقل ۱۰ کیلومتر از نقاط حادثه خیز این مسیر در حوزه شهرستان زرندیه خبر داد.

 

خبری که رانندگان را برای رهایی این اتوبان از تاریکی امیدوار کرد.

 

حال مردم در انتظار نشسته اند تا مسئولان شهرستان هرچه سریعتر بودجه اختصاص یافته را هزینه روشنایی اتوبان کنند، شاید بخشی از تاریکی اتوبان تهران_ساوه که در زرندیه قرار دارد برای اولین بار رنگ و بویی روشنایی را به خود ببیند.

 

نباید فراموش کرد که نبود روشنای کافی در شب باعث سخت تر شدن رانندگی، خسته شدن راننده و بروز حوادث گاها مرگ بار می شود.