حامی یاران هدیه الهی را به نیازمندان اهدا کردند

بیش از 20 حامی و یار کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت‌درمان این موسسه در شب هجدهم ماه مبارک رمضان دقایقی پس از لحظه افطار با در دست داشتن کارت‌های ملی خود به شوق دستیاری از کودکان نیازمند خون، ساعاتی را در صف اهداکنندگان خون به انتظار نشستند.

حامد صوفی، مدیرعامل موسسه خیریه حامی‌یار به نفع کودکان مبتلا به بیماری سخت‌درمان در اینباره به خبرنگار افکار نیوز گفت: با هدف کمک به کودکان بیمار یک فراخوان تحت عنوان اهدای خون در ماه رمضان اعلام و از طریق سامانه‌های پیامکی و اطلاع‌رسانی اعضای موسسه را جهت سهیم بودن در این اقدام دعوت کردیم تا در حرکتی جمعی در این اقدام انسان دوستانه حضور به هم رسانند.

وی با بیان اینکه موسسه حامی‌یار یک سازمان کاملا مردم نهاد است، افزود: از آنجاکه فعالیت موسسه در حوزه سلامت است، امید است بتوانیم در بازه‌های زمانی مشخص و خارج از ماه رمضان نیز این فراخوان مجددا اعلام شود تا فرهنگ خون‌دهی به نیازمندان در سطح استان و منطقه نهادینه شود.

صوفی گفت: امشب بنابه ظرفیت زمانی پایگاه انتقال خون اراک، نزدیک به 30 نفر از اعضا جهت اهدای خون در پایگاه حضور به هم رساندند. در حال حاضر فعالان این موسسه حدود 60 نفر هستند و افراد مشتاق و خیر دیگری نیز در این عرصه به نوعی حامی کودکان هستند.

مدیرعامل موسسه خیریه حامی‌یار که پیش از این نیز خون اهدا کرده است، در ادامه بیان کرد: این اولین فراخوان رسمی موسسه بود و سعی بر این است که این اقدام استمرار یابد تا جاییکه قادر باشیم با فراخوان رسمی و همکاری بخش‌های مربوطه پایه‌گذار این فراخوان برحسب نیاز سازمان انتقال خون در سطح استان باشیم.

صوفی با بیان اینکه خون هدیه خداست و ما این هدیه را مجددا به بندگان نیازمند اهدا می‌کنیم، ادامه داد: شخصا امیدوارم بتوانیم در کنار سایر خدمات این طرح را نهادینه کنیم. اهدای خون اقدامی غریب نیست، اما هدف ما هدفمند کردن این امر خداپسندانه است تا با همکاری متولین امر در این راستا گام‌های بلندی برداریم.

وی حمایت‌ها و مشارکت‌های مردمی را عامل مهم در رسیدن به این هدف دانست و افزود: موسسه خیریه حامی یار مهر ماندگار با یاری و همراهی کارشناسان حوزه‌های مختلف و تشکیل گروه‌های کارشناسی در جهت حمایت مادی و معنوی از کودکان بیمار گام برمی‌دارد.

به گزارش افکارنیوز؛ موسسه خیریه " حامی یار، مهر ماندگار" ، با شماره ثبت 913 و شناسه ملی 14005828031 با اخذ پروانه از استانداری مرکزی  در سال 1395 و با اتکا به جوانان ایران زمین فعالیت خود را در عرصه حمایت از کودکان مبتلا به بیماری سخت درمان و خانواده ایشان و با محوریت کودکان مبتلا به سرطان به صورت رسمی شروع کرده است، حال آنکه از سال 1393در این عرصه فعالیت‌های قابل توجهی را در پیشبرد اهداف تعیین شده داشته است.

اراک 1

اراک

 

اراک 2

اراک 3