افتتاح اولین کارخانه کاغذ فیلتر هوای خودرو در ایران

سعید فائض پور، فرماندار فراهان در گفتگو با خبرنگار  فراهان خبر در خصوص موضوع رکود و اشتغال، بهبود این اوضاع از طریق رونق تولید داخلی را از اولویت‌های اصلی و بسیار مهم در بخش اقتصاد دانست و گفت: خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است، بنابراین باید برای حل این مشکل، اقدامات جدی انجام شود.

وی با بیان اقدامات صورت گرفته برای اشتغال جوانان شهرستان افزود: با همیاری یکی از فراهانی های اهل روستای برزآباد، اولین کارخانه تولید کاغذ فیلتر هوا خودرو در ایران در شهرک صنعتی فراهان بزودی افتتاح می شود.
 
فائض پور با اشاره به احداث کارخانه  کاغذ فیلتر هوا خودرو  اظهار کرد: احداث کارخانه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بانک صنعت و معدن حامی این کارخانه است، سرمایه گذار این کارخانه قول مساعدت برای بهره برداری از این کارخانه را برای اوایل پاییز امسال داده است.
 
فرماندار فراهان با بیان اشتغالزایی این کارخانه در شهرستان گفت: با بهره برداری از این کارخانه برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.
 
 وی با نوید احداث کارخانه فولاد در شهرک صنعتی فراهان افزود: کارخانه فولاد در شهرک صنعتی فراهان برای سال آینده به بهره برداری می رسد و با بهره برداری از این کارخانه برای ۵۰ نفر از جوانان شهرستان اشتغالزایی می شود.
 
فائض پور با اشاره به احداث شهرک صنعتی آلومینیوم در فراهان اظهار کرد: سرمایه گذار این طرح، اولویت اول سرمایه گذاری این طرح را فراهان قرار داده است، با همکاری بهمن اخوان، نماینده سابق تفرش،آشتیان و فراهان، مشاورعالی در امور اقتصادی و سرمایه گذاری طرح های روستایی کشور، سرمایه گذار این طرح برای سرمایه گذاری در فراهان ترغیب شده است.
 
فرماندار فراهان با بیان شرایط سرمایه گذاری این طرح گفت: احداث شهرک صنعتی آلومینیوم به زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار در اتوبان اراک فرمهین با ۳۵ لیتر آب در ثانیه نیاز دارد، این شهرک با ۲۰ کارخانه که هر کارخانه ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد، برای ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می شود، این پروژه عظیم ظرف مدت ۲ سال ساخته و مورد بهره برداری قرار می گیرد و این کارخانجات مواد اولیه کارخانه آلومینیوم اراک و هرمزگان را تامین می کند.
 
وی با اشاره به پیگیری های لازم برای تسهیل سرمایه گذاری این طرح در فراهان گفت: اولویت اول برای سرمایه گذاری این طرح اتوبان اراک- فرمهین و در حومه روستای بورقان و عزیزآباد است، نشستی با اهالی روستای بورقان انجام شده است و قول های مساعدت برای در اختیار قرار دادن زمین از طرف اهالی روستا داده شده است و بنا هست تا یکشنبه آینده تصمیم نهایی اهالی روستای بورقان برای سرمایه گذاری این طرح در حومه بورقان اعلام شود.
 
فائض پور با بیان اینکه بهای زمین به مالکان توسط سرمایه گذار پرداخت می شود، خاطر نشان کرد: علاوه بر اولویت سرمایه گذاری در روستای بورقان، اولویت های دیگری هم در نظر گرفته شده اما موقیعت این روستا در اولویت اول است.