حقوق
عالی و خزانه خالی، دوگانه بی پاسخ دولت

به نقل از نسل فردا ؛ آقای رئیس جمهور در نشست مسئولین قوه قضائیه ادعا کرده است که مردم می پرسند دستگاه قضا با عده ای خودسر که به سفارت یک کشور خارجی حمله کردند چه می کند!؟

 

اینکه منظور و تعریف جناب روحانی از مردم همان مستضعفان و پابرهنگانی است که صاحبان و ولی نعمتان اصلی انقلاب هستند یا آن به قول امام "طیف بی عرضه و فرصت طلب و نق زن" بحث جداگانه ای می طلبد. اما به نظر ایشان بازهم به خطا رفته اند، جامعه در این ۲ سال گذشته آنقدر دنبال این آدرس های غلط رفته که دیگر حالی برای پیگیری موضوعاتِ حاشیه ای و امنیت ساز برای کم کاریها و سوتی های دستگاه های دولتی ندارد.

 

اقدامات دولت آنقدر در ذهن مردم سوال ایجاد کرده که بعید می دانیم دیگر کسی به این چیزها فکر هم بکند چه برسد به سوال!

 

تناقضِ بی پاسخِ حقوق عالی و خزانه خالی، دوگانه بی پاسخی است که امروز در اذهان عمومی شکل گرفته، مردم امروز می پرسند این خزانه خالی دولت چگونه است که برای حقوق و پاداش های چند صد میلیونی خاصه خواران اطراف رئیس جمهور همچنان پول به اندازه کافی دارد اما نوبت به حقوق کارگران که می رسد خالی می شود!؟ ظاهرا این حقوق های چندصد میلیونی هستند که خزانه را خالی می کنند! شاید هم ملاک خالی بودن و پر بودن خزانه، بر اساس محل خرج پول مشخص می شود!

 

مردم می پرسند چرا دولتشان این پرداخت ها را تا به حال از آنها پنهان کرده بود و حالا هم که با دست غیبی افشا شده، چرا برخوردی با عوامل خودسر و غیر خودسر این پرداخت ها نمی شود!؟ دستگاه های نظارتی و قضایی هم باید پاسخ بدهند. ظاهرا به قول آن هنرمند "این روزها جمله تلگرام همه چیز را می بیند از جمله خدا همه چیز را می بیند اثر بیشتری دارد".

 

اگر دستگاه های نظارتیِ دولتی و نیز مراجع قضایی قبل از افشای این فیش ها از آن بی خبر بوده اند که باید فکری به حال این عدم اشراف اطلاعاتی بکنند و اگر می دانستند و دم نمی زدند که....

 

اگر دولت نیز به جای صرف این همه وقت و هزینه و خرج کردن از عزت ملی در مذاکراتی که ظاهرا هنوز هم بصورت پنهانی در جریان است چشمانش را کمی روی اطرافیان و خودی ها متمرکز می کرد قطعاً ریال های بیشتری را می توانست در راه خدمات و تولید ملی به کار بگیرد.

 

مردم می پرسند دستاورد سه سال مذاکره دولتشان با نماینده شیطان بزرگ و نابودی صنعت غرورانگیز هسته ای شان چه بوده است و فرجام این برجام که قرار بود برایشان رونق اقتصادی بیاورد تا کی قرار است داشته هایشان را بر باد بدهد!؟

 

مردم می پرسند چرا مسکن مهر، توسعه پالایشگاه ها و صنایع، بهسازی مسکن روستایی،توسعه جاده ها و.. همه تعطیل شده اما حجم نقدینگی و هزینه های دولت چند برابر دولت قبلی شده است!؟

 

مردم می پرسند دولت روحانی تا کجا قرار است سیاست رکود را ادامه دهد و اوضاع فاجعه بار اقتصادی کشور تا کی ادامه می یاید!؟

 

مردم می پرسند دولتشان چرا دنبال ماست مالی پرونده ده ها میلیارد دلاری کرسنت است!؟

 

آقای روحانی مردم سوالات و دغدغه های بسیاری دارند اما بدون تردید میان سوالات شما و میلیاردرهای اشرافی اطرافتان با مطالبات مردم فاصله بسیار است، درست مثل فاصله میان حرف های شما قبل از انتخابات و عملتان در دولت، ما در مقام قضاوت نیستیم اما چگونه است که مقام رسمی قوه قضائیه(قاضی سراج) علناً برادر رییس جمهور را عامل انتصاب یک مفسد اقتصادی معرفی می کند و از سوی دیگر رییس جمهور مدعی مبارزه با فساد هستند. حق بدهید که مردم بپرسند که رییس جمهوری که نمی تواند اطرافیانش را کنترل کند چگونه مدعی مبارزه با فساد است.