تغییر مدیریت نباید صنایع آلاینده را به صنایع سبز تبدیل کند

به نقل از اراک امروز؛حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: در حالی که ۲۰ سال است که بنده در چنین جلساتی شرکت می کنم اما بیشتر جلسات نتیجه بخش نبوده و هنوز راهکاری برای کاهش آلودگی هوای اراک پیدا نشده است.

1892646

طاهر احمدی اظهار کرد: هرچند طی این مدت عواملی به عنوان منشا آلایندگی اراک معرفی شده است ولی بررسی علمی و دقیق صورت نگرفته است که این منشا آلایندگی ها به چه میزان و مربوط به چه واحدی است.

وی با بیان اینکه معیارهای محیط زیست با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تهدیدات آلایندگی متفاوت است ادامه داد: اگر معیارها به هم نزدیک شوند شاهد روزهای بیشتری همراه با آلودگی هوا در اراک خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه کاهش تعداد روزهای ناسالم در سال ۹۴ نسبت به ۹۳ نباید خوشحال کننده باشد بیان کرد: در سال گذشته اقدامی در راستای کاهش آلودگی هوای اراک صورت نگرفته بود که البته امسال نتایج را مشاهده می کنیم که تعداد روزهای ناسالم سه برابر افزایش داشته است.

تبرئه صنایع آلاینده اراک در سایه ریزگردها

طاهر احمدی بیان کرد:توجه بیش از حد مدیران در خصوص آلودگی هوا به سمت ریزگردها باعث شده صنایعی که تا به امروز انگشت اشاره در زمینه آلودگی به سمتشان دراز بود خودشان را تبرئه کنند.

وی ادامه داد: این موضوع باعث شده طی این چند سال هر چه در خصوص آلایندگی صنایع که برخی از آنها واقعا آلاینده هستند بحث کنیم ،دوستداران سلامت و محیط زیست را زیر سئوال ببرد.

نباید با تغییر مدیریت، صنایع آلاینده به صنایع سبز تبدیل شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با انتقاد از تبدیل واحدهای صنعتی آلاینده به واحد صنعتی سبز در استان در روزهای اخیر گفت: نباید با تغییر مدیریت صنایعی که مدت ها به عنوان صنایع آلاینده مطرح بود به یکباره به صنایع سبز تبدیل شود.

وی ادامه داد: مگر این واحد در این مدت کوتاه چه اقدامی را در راستای کاهش آلودگی هوا انجام داده که جز صنایع سبز قرار گرفته است.

طاهر احمدی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم سهم هر بخش را از آلایندگی مشخص کنیم لازم است یک بررسی علمی صورت گیرد تا یکبار برای همیشه تکلیف در خصوص آلایندگی مشخص و بر اساس نتایج علمی تصمیم گیری شود.