هوای اراک آلوده و ناسالم است

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به اینکه هوای اراک برای گروه‌های سنی حساس همچنان آلوده و ناسالم است اظهار داشت: هوای اراک امروز برای چهاردهمین روز متوالی با گرد و غبار و آلودگی همراه است و وضعیت فعلی هوای این شهر برای گروه‌های جمعیتی حساس ناسالم اعلام شده است.

وی افزود: براساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرستان اراک شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته به عدد 114 و کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس رسید.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: براساس شاخص‌های استاندارد کیفیت هوا باید بر روی عدد 100 قرار گرفته باشد و فراتر رفتن آن نشان از ناسالم بودن و کاهش کیفیت هوا است.

ابراهیمی‌کارنامی بیان کرد: ذرات کمتر از 2.5 میکرون که در ساعت 8 صبح امروز به عدد 44 میکروگرم بر مترمکعب رسیده در حالی که استاندارد این ذرات در هوا باید 35 میکروگرم بر مترمکعب باشد و صبح امروز از حد مجاز فراتر رفته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که غلظت این ذرات در 24 ساعته گذشته 42 میکروگرم بر مترمکعب ثبت شده و نشان از ناسالم بودن هوا دارد و امروز در ساعات نخست صبح غلظت این ذرات در هوای اراک فراتر از میزان استاندارد رسیده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون 58 روز با کیفیت هوای ناسالم را سپری کرده که 49 روز آن با کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 9 روز در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های جمعیتی بوده است.