افزایش
صادرات غیرنفتی و تراز مثبت تجاری از نتایج مثبت پسابرجام است

محمود زمانی قمی روز سه شنبه به مناسبت روز خبرنگار در دیدار با کارکنان و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی افزود: دولت تدبیر و امید در شرایطی اداره کشور را در دست گرفت که کشور در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاست خارجی با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کرد.

وی تصریح کرد: در جریان حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمتر دولتی با این مشکلات روبه رو بود.

زمانی قمی ادامه داد: تورم فزاینده، خزانه خالی، وضعیت آشفته اقتصادی، ارجاع پرونده کشور در ذیل فصل هفتم شورای امنیت و وجود قطعنامه های مختلف درحوزه سیاست های خارجی از جمله چالش هایی بود که دولت تدبیر و امید با تحویل اداره کشور، با آن روبه رو بود.

استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: با استقرار دولت تدبیر و امید پیچیده ترین پرونده تاریخ ایران اسلامی برطرف و در حوزه سیاست خارجی و اقتصادی پیشرفت ها و گشایش هایی برای جمهوری اسلامی به ارمغان آمد.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: حل و فصل پرونده هسته ایران برای این استان به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور دستاوردهایی به همراه داشت و موجب شد برخی از مشکلات صنایع استان برطرف شود.

زمانی قمی افزود: با توافق هسته ای بهره برداری از کارخانه الیاف دلیجان استان مرکزی که سال ها برای تکمیل زنجیره تولید خود نیازمند تکنولوژی ذوب سیلیس بود و آلمانی ها به دلیل استفاده دوگانه از این تکنولوژی از واگذاری آن به این شرکت خودداری می کردند، جان دوباره ای گرفت.

وی گفت: سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی شرکت گرین کراس کره جنوبی برای احداث پالایشگاه خون زرندیه، سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری شرکت بلژِیکی برای ساخت نیروگاه یک هزار و 200 مگاواتی سیکل ترکیبی ساوه استان مرکزی از دیگر تاثیرات برجام در جهت تحقق اصل اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری در این استان است.

استاندار استان مرکزی افزود: سفر هیات های تجاری و صنعتی به ایران و استان و علاقه مندی سرمایه گذاری این شرکت ها در طرح های اقتصادی و صنعتی کشور از دیگر تاثیرات برجام و توافق هسته ای است.

زمانی قمی گفت: تثبیت آرامش اقتصادی و سیاسی کشور را باید ارمغان ارزشمند دولت تدبیر و امید در راستای پیشرفت و توسعه کشور دانست.

وی گفت: امروز دولت با نظارت، راهنمایی و هدایت های مدبرانه مقام معظم رهبری، توسعه اقتصادی کشور و اشتغالزایی را در دستور کار خود قرار داده است و در برابر زیاده خواهی های مخالفان جمهوری اسلامی ایران ایستادگی می کند.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی بیان کرد: صادرات 190 میلیون دلاری استان مرکزی و تامین مواد خام اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی نیز از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این استان است.

زمانی قمی افزود: تراز مثبت تجاری نشان از تعطیلی صنعت است یا فعال سازی صنایع که نیاز است منتقدان برجام و دولت به آن پاسخ روشنی دهند.

وی یادآور شد: 90 درصد تعطیلی واحدهای صنعتی تا سال 92 اتفاق افتاده و مابقی نیز مربوط به اتخاذ سیاست های غلط اقتصادی و سیاسی سال های پیشین بوده است.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: امروزه دولت تدبیر و امید فعال سازی واحدهای تعطیل را در دستور کار خود قرار داده و نیازاست مسئولان و نهادهای مختلف استانی به واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل این استان که به دلیل صنعتی بودن بیشترین آسیب را از سیاست های نادرست گذشته دیده، توجه ویژه داشته باشند.

زمانی قمی افزایش افزایش نرخ صادرات و تراز مثبت تجاری را نشان از بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت: همه مسئولان و نهاد های مختلف وظیفه دارند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی شرایط را برای بهبود اقتصاد و توسعه کشور بیش از پیش آماده کنند.

وی نقد سازنده را امری ضروری برای پیشرفت کشور و جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: حساب تخریب از نقد جداست و این مهم از نظر همگان نادرست و محکوم است.

استاندار استان مرکزی یادآور شد: امروزه از طرف برخی افراد خوش نشین که در حاشیه انقلاب بوده اند، شاهد تخریب های گسترده ای بر ضد دولت هستیم که شدت تخریب ها تا کنون در هیچ دولتی سابقه نداشته است.

زمانی قمی افزود: مطالبات رهبر معظم انقلاب در تحقق اصل حیاتی اقتصاد مقاومتی را باید جدی گرفت و با دوری از تخریب و تثبیت نقد منصفانه همراه و همیار دولت بود.

وی افزود: رئیس جمهوری یکی از چهره های شناخته شده انقلاب کشور است که همواره خدمات گسترده ای در صحنه های مختلف انقلاب و کشور برای استواری نظام در حوزه های استراتژی، امنیت ملی و دوران دفاع مقدس داشته است که تخریب این شخصیت توسط عده ای خاص جای سوال دارد.

وی ادامه داد: به کارگیری از فرهنگ واژگان به منظور تخریب، معنای واقعی فاصله گرفتن از اسلام، دین و تقویت افراطی گری است.

استاندار استان مرکزی افزود: فرهنگ و قوانین جمهوری اسلامی ایران اجازه تخریب و بی احترامی به افراد را نمی دهد و همواره آن را محکوم کرده است.

زمانی قمی گفت: اهالی قلم که دل در گرو پیشرفت ایران اسلامی دارند باید با ترویج فرهنگ تحلیل از چهره های تاثیرگذار تاکید کرده و از تضعیف و تخریب چهره انقلابی جلوگیری کنند.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی با تقدیر از خدمات ایرنا درمیدان اطلاع رسانی کشور افزود: خبرنگاران باید با نقد منصفانه و به دور غرض ورزی رسالت خطیر آگاهی بخشی خود را به منصه ظهور برسانند.