آزمون ورود به حرفه مهندسان و معماران تجربی استان مرکزی برگزار می‌شود

مجتبی قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به برگزاری این آزمون در استان مرکزی اظهار داشت: آزمون ورود به حرفه مهندسان,کاردان‌ها و معماران تجربی استان مرکزی در روزهای پنجشنبه و جمعه 11 و 12 شهریور ماه سال 95 در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر هم‌زمان با سراسر کشور در استان مرکزی  برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون در استان مرکزی در پردیس دانشگاه اراک با حضور داوطلبان حضور در حرفه مهندسان,کاردان‌ها و معماران تجربی استان مرکزی برگزار می‌شود.

مدیرمسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: براساس آخرین آمار موجود هزار و 903 نفر داوطلب جهت شرکت در آزمون حرفه مهندسان, کاردان‌ها و معماران تجربی استان مرکزی شرکت کرده‌اند.

قادری خاطرنشان کرد: این داوطلبان در 7 رشته معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه‌برداری، ترافیک شرکت کرده و آزمون مربوطه را می‌دهند که در صورت قبولی و کسب امتیاز لازم در رشته انتخابی پذیرفته می‌شوند.

وی با اشاره به شناسایی و صدورمجوز لازم براساس آزمون برای این قشر گفت: وزارت مسکن و شهرسازی بر اساس قانون نظام مهندسی ساختمان، معماران تجربی دست‌اندرکار ساخت و ساز را شناسایی، تعیین صلاحیت و آموزش داده و در نهایت پروانه اشتغال برای آنها صادر می‌کند.

مدیرمسکن اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: از دیرباز در کشورمان معماران تجربی در حوزه ساخت و ساز دخیل بوده و فعالیت داشته‌اند و آثار بسیار زیادی از این معماران تجربی در کشورمان وجود دارد که حتی برخی از ساختمان‌های خیلی خوب و مقاومی هم ساخته‌اند که هنوز برجای باقی‌ است.

قادری اضافه کرد: در حال حاضر معماران تجربی در حوزه ساخت و ساز بسیار تأثیرگذار هستند به‌ طوری که در تمام ساختمان‌هایی که امروزه ساخته می‌شود به‌ طور قطع یک نفر معمار تجربی حضور دارد.