برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروند اراکی با سوءاستفاده از رابطه فامیلی

مصطفی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس مبلغ 3 میلیون ریال را از حساب بانکی وی به صورت غیر مجاز برداشت کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد، فردی ناشناس با در اختیار داشتن اطلاعات و رمزهای عبور مبالغی را طی چندین مرحله به صورت اینترنتی از حساب بانکی وی برداشت کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات پلیسی و تخصصی در نهایت فرد برداشت کننده از حساب شاکی شناسایی و دستگیر شد.

نوروزی تصریح کرد: در بازجویی‌های پلیس مشخص شد متهم که از اقوام شاکی است با سوء استفاده از اعتماد مال باخته و در دست داشتن کارت و اطلاعات حساب شاکی، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد از شهروندان خواست از واگذاری کارت بانکی به دیگران خودداری کرده و نسبت به فعال سازی سیستم پیامکی بانک اقدام کنند تا در صورت برداشت از حساب بانکی از تراکنش صورت گرفته مطلع شوند.