16 هزار و 564 مجرم در استان مرکزی دستگیر شدند

سردار کیومرث عزیزی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: 1943 نفر از این دستگیر شده ها در رابطه با سرقت، 8256 نفر به جرم خرده فروشی موادمخدر و معتاد متجاهر و بقیه در خصوص سایر جرایم به چنگال قانون گرفتار آمدند.

وی بیان کرد: موادمخدر، نزاع و سرقت بیشترین جرایم استان مرکزی را در نیمه نخست امسال شامل شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در این مدت 5682 فقره سرقت در این استان به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال قبل وقوع آن پنج درصد کاهش یافته است.

سردار عزیزی بیان کرد: 4662 فقره سرقت انجام شده در 6 ماه نخست امسال در استان مرکزی کشف شد که نسبت کشف به وقوع 82 درصد است.

وی اظهار کرد: در این مدت 89 فقره سرقت به عنف اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافته و بیشترین مورد مربوط به سرقت طلای کودکان بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: نزاع و درگیری از دغدغه های مهم در این استان است و در نیمه نخست امسال پس از حدود پنج سال در بحث نزاع فردی این شاخص با کاهش 32 درصدی همراه بود و در این مدت 7562 پرونده در مقرهای انتظامی تشکیل شده است.

سردار عزیزی گفت: بحث نزاع های دسته جمعی همچنان با روند افزایشی همراه است و آمار 6 ماه نخست امسال 139 مورد نزاع دسته جمعی در این استان را شامل می شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد بیشتر شده است.

وی عنوان کرد: برخی از نزاع های دسته جمعی این استان منجر به قتل شده که فرهنگ سازی در این راستا امری ضروری است.

 فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در نیمه نخست امسال همچنین 3263 کیلوگرم انواع موادمخدر از سوداگران مرگ در این استان کشف و ضبط شد که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 22 درصدی دارد.

سردار عزیزی بیان کرد: در این مدت بیش از 8000 معتاد و خرده فروش، 219 قاچاقچی دستگیر و 11 باند تهیه و توزیع موادمخدر متلاشی شده است.

وی گفت: در حوزه پلیس آگاهی و بحث شرارت، زورگیری و باج گیری نیز در این مدت، 38 فقره پرونده تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در این مدت 16 فقره قتل در این استان به وقوع پیوسته که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل، 33 درصد افزایش یافته است.

وی، در راستای بحث خودکشی بدون ذکر آمار، عنوان کرد: وقوع خودکشی در استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: 190 میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان در سال جاری کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، کشف این کالاها 116 درصد افزایش دارد و در این مدت 502 فقره در زمینه قاچاق کالا تشکیل، 165 دستگاه خودرو توقیف و 499 نفر دستگیر شده است.

سردار عزیزی افزود: دستگیری 52 نفر اراذل و اوباش، افزایش برخورد 30 درصدی با صنوف متخلف و دستگیری 2 هزار و 750 اتباع بیگانه غیرمجاز از دیگر اقدام های صورت گرفته در این مدت بوده است.

وی اظهار کرد: در حوزه پلیس فتا نیز امسال 135 فقره جرایم سایبری در این استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد داردو در این مدت 160 فقره جرایم سایبری کشف شده که 45 درصد افزایش کشف را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: تصادفات رانندگی و کشته شدگان ناشی از این حوادث نیز از نگرانی ها و دغدغه های مهم دیگر است و در نیمه نخست امسال 46 نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهری و 236 نفر بر اثر حوادث رانندگی برون شهری جان خود را از دست داده اند که کشته شدگان حوادث رانندگی درون شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش دارد اما، کشته شدگان حوادث برون شهری چهار درصد افزایش داشته است.

KNzNpfsbo8iy 

سردار عزیزی عنوان کرد: در این مدت 12 هزار و 556 دستگاه موتورسیکلت و 12 هزار و 24 دستگاه خودروی متخلف در این استان توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشته است.

وی گفت: برقراری 248 هزار و 652 تماس با پلیس 100 و اجرای 96 مرحله طرح پاکسازی در استان مرکزی از دیگر توفیق های پلیس این استان در نیمه نخست امسال بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: پلیس در راستای برگزاری آیین های محرم و عزارداری تاسوعا و عاشورای حسینی از آمادگی کامل برخوردار است و انتظار است مردم و هیات های عزاداری در این ایام همکاری خوبی با پلیس داشته باشند.

سردار عزیزی افزود: رصد تحرکات انتخاباتی از نیمه های دوم مهرماه در دستور کار پلیس است و در این خصوص به منظور برقراری امنیت فضاهای انتخاباتی پلیس هوشیارانه در صحنه است و با هنجارشکنانان و افرادی که قصد تخریب داشته باشند، برخورد جدی و قاطع خواهد داشت.