رئیس جمهور از شرکت واگن پارس اراک بازدید کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی لحظاتی پیش با حضور در شرکت واگن پارس اراک ضمن بازدید از این شرکت تولیدی در جریان امور مربوط به این مجموعه قرار گرفت.

رئیس جمهور را در این سفر جمعی از وزرا، استاندار مرکزی و مدیران ارشد استانی همراهی می‌کنند.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده دیدار مردمی، نشست فعالان اقتصادی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و نخبگان و برگزیدگان برنامه‌های روز نخست سفر دو روزه هیئت دولت به استان مرکزی است.

به گزارش تسنیم ساخت، مونتاژ، خرید و فروش انواع مختلف خودرو ریلی اعم از لکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری، واگن مخصوص مترو و قطعات اصلی و یدکی و متفرقه آنها و به طور کلی تصدی به هر نوع فعالیت مجاز صنعتی و بازرگانی مرتبط با موضوع شرکت و ساخت تجهیزات از جمله تولیدات و اقدامات این شرکت است.

شرکت واگن پارس اراک یکی از شرکت تولیدی واگن در ایران است که در سال 1354 تاسیس شد و شروع به ساخت انواع واگن‌های قطار کرد و در سال 1364 با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارخانه شرکت واگن پارس به مساحت 33 هکتار و در شهر صنعتی اراک واقع شده است و بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو و واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه است و متولی اصلی تولید انواع هزارچرخ در سیستم حمل و نقل ریلی کشور ایران است.