دشمن از حق‌طلبی جوانان مسلمان وحشت دارد

سردار محمدرضا نقدی ظهر چهارشنبه در نشست با فرماندهان و مسئولین حوزه های دانش آموزی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: امروز حضرت علی (ع) و بانو فاطمه زهرا(س) در تمامی امور و عرصه ها باید الگوی ما قرار گیرند.

وی افزود: در حالی که حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) همواره به فکر فقرا و تهیه غذا برای آنان بودند، امروز می بینیم که در جامعه ما افرادی هستند که در سال بیش از ۵۰میلیارد تومان درآمد دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: دشمن از جوانان ما هراس دارد و نگران است که جوان ایرانی هرگز راه علی بن ابیطالب(ع) را پیش نگیرد و به سمت الگوهای دیگر متمایل شود، در واقع نمی خواهد جوان ما بسیجی و حق طلب بار بیاید.

سردار نقدی تصریح کرد: با تاریخ که نگاه می کنیم جوانان به خاطر فطرت پاک همواره در پی حق طلبی بوده اند و اصحاب کهف نیز که به حق طلبی معروف هستند نیز چند نفر جوانان با ایمان بودند.

وی خاطرنشان ساخت: جوانان علاوه بر معنویت، استعداد ویژه ای در تحول و نوآوری نیز دارند و کسانی که در طول تاریخ در حوزه علم و دانش موثر واقع شده اند اکثر آنها جوان بوده اند و یا این نوآوری ها در سن جوانی آنها رخ داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در دوره دفاع مقدس نیز جوانان پاک و متدین کشورمان خوش درخشیدند و فرماندهان لشگر عمدتا جوانان بودند و در مقابل فرماندهان بعثی قرار می گرفتند که سن و تجربه بالایی داشتند اما این جوانان موفق عمل می کردند.

سردار نقدی افزود: تا پایان جنگ تحمیلی هیچ کشوری حتی یک تانک به ما نداد و تجهیزاتی که داشتیم همه غنیمت جنگی بودند که نشان از شجاعت و رشادت جوانان ما در دفاع مقدس دارد.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان امروز باید نسبت به جنگ نرم شناخت و هوشیاری داشته باشد، بیان کرد: جنگ دیروز جنگ نظامی بود و دشمن به طور فیزیکی به دنبال نفوذ در کشور بود که جوانان ما از آن سربلند بیرون آمدند و امروز نیز از سلاح های دیگری مثل فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای، مواد مخدر و... استفاده می کنند که جوانان ما باید از این جنگ نیز سربلند بیرون بیاییم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان ساخت: جنگ نرم یک خصوصیت دارد و آن هم اینکه هجمه آن مثل جنگ فیزیکی واضح و شفاف نیست و دشمن به صورت نامحسوس نفوذ می کند، بنابراین به هوشیاری زیادی نیاز دارد چرا که ما عملا دشمن را در مقابل خود نمی بینیم اما او در حال پیاده سازی برنامه خویش است.