نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی اراک آغاز به کار کرد

این سمپوزیوم به همت سازمان زیباسازی شهرداری اراک از امروز به مدت 10 روز دایر شد و علاقمندان می‌توانند از آن بازدید کنند.

به گزارش افکارنیوز، استان مرکزی، سرهنگ محسن گلشن‌زاده جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در مراسم افتتاحیه اولین سمپوزیوم مجسمه‌سازی اراک به شکل گیری جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در آغاز شکل گیری جمهوری اسلامی ایران ستم فراوانی به مردم ایران ارزانی شد.

گلشن‌زاده گفت: 36 کشور در دنیا با برخورداری از انواع ساز و برگ‌های نظامی و تجهیزات جنگی به حمایت از صدام برخاستند و نبردی نابرابر را برای کشور به ارمغان آورد، اما ایستادگی شجاعانه و ایمان رزمندگان مانع تحقق اهداف بدخواهان و تصرف حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از لحاظ ماهیت و شکل گیری با سایر انقلاب‌ها در جهان متفاوت است، بیان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس هزاران دانش‌آموز تقدیم انقلاب اسلامی شد و آسایش و امنیت امروز کشور را مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا و رزمندگان هستیم.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و آشنا کردن نسل جدید با عملیات، رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های رزمندان تاکید کرد.

سرهنگ گلشن‌زاده هنر را زبانی جهانی و بدون مرز دانست و افزود: بهره‌گیری از این زبان جهت آشنایی مردم با شخصیت‌های تاریخ‌ساز و شاخص کشور بسیار موثر است.

وی همچنین برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی جهت ساخت تندیس از شهدا و بزرگان استان مرکزی را اقدامی قابل تحسین و موثر در جهت آشنایی بیشتر نسل حاضر و آیندگان با فاخران و شهدای افتخارآفرین برشمرد.

براساس این گزارش، کارگاه ساخت تندیس 10 نفر از شهدا، علما و دانشمندان اراک، به مدت 10 روز از ساعت 9 الی 18 در محل نگارخانه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی دایر است و ساخت مجسمه‌های یاد شده توسط اساتید برجسته کشوری در این کارگاه انجام می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند از این کارگاه بازدید کنند.