طلب میلیاردی وزارت بهداشت از بیمه ها

دکتر ایرج حریرچی در جریان بازدید سرزده از بیمارستان های اراک افزود: این وزارتخانه ۸۰ هزار میلیارد ریال از بیمه‌ها طلب دارد که اگر این رقم پرداخت شود سرعت ارائه خدمات کیفی،‌ پرداخت مطالبات معوق پرسنلی و تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره شتاب می‌گیرد.

 

وی افزود: کیفیت مداری در خدمات و تقویت زیرساخت های نظام سلامت، محور برنامه های دولت است و در سه سال گذشته تمام تلاش ها در این راستا به کار گرفته شد.

 

حریرچی به برنامه تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود : به دنبال رضایتمندی و ارتقای خدمات برای مردم هستیم و می کوشیم  در حوزه زیرساختی نیز با وجود همه تنگناهای مالی برمبنای نیازهای اولویت دار هر منطقه بهترین امکانات را مهیا کنیم. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این بازدید سرزده گفت: برای بهبود هتلینگ بیمارستان های ولیعصر (عج)، امیرالمومنین(ع) و امیرکبیر اراک در سه سال اخیر بیش از 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات برنامه تحول نظام سلامت سرمایه گذاری شده که موجب رضایتمندی مردم شده است.

 

دکتر حسن طاهر احمدی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک در اجرای گام های برنامه تحول سلامت با جدیت پای کار است و توانسته در شاخص های کمی و کیفی در کشور جزء استان های پیشرو باشد.

 

وی میزان طلب مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک از بیمه ها را 1900 میلیارد ریال عنوان کرد.

 

 رئیس بیمارستان ولیعصر (ع) اراک نیز در جریان بازدید دکتر حریرچی از طرح نوسازی این بیمارستان گفت: این بیمارستان طرح زیرساختی و مادر در حوزه سلامت استان مرکزی است که علاوه بر مردم استان به بیماران سایر استان های همجوار نیز سرویس دهی خواهد داشت.

 

دکتر محمد جمالیان با بیان اینکه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک فرسوده و غیراستاندارد است، افزود: طرح نوسازی بیمارستان ولیعصر با 48هزار متر زیربنا و با 480 تخت مصوب در 13 طبقه در حال ساخت است و تاکنون 1020میلیارد ریال اعتبار در آن سرمایه گذاری شده است.

 

وی بیان کرد: این طرح سلامت هم اکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ساخت و تجهیز آن به 1000میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

دکتر جمالیان گفت: برای هتلینگ بیمارستان ولیعصر (عج) اراک و اجرایی شدن راهبردهای نظام سلامت 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

 

 قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیشب هم از بیمارستان امیر المومنین (ع) شهر اراک بازدید کرد و  در بازدید سرزده از بیمارستان ولیعصر اراک هم قول مساعد برای حل معضل نیروی خدماتی برای این واحد درمانی را داد.

 

دکتر حریرچی همچنین از بخش مراقبت های ویژه، بلوک های زایمان تک نفره، کلینیک ویژه درمانی در بیمارستان امیرالمومنین و بخش های درمانی گوش و حلق و بینی، چشم و کودکان بیمارستان امیرکبیر اراک نیز بازدید کرد.