کشف شش تن مواد مخدر در طرح نوروزی هرمزگان

منطقه خلیج فارس، سردارعزیزالله ملکی در جمع خبرنگاران، افزود: در اجرای طرح نوروزی که منجر به کشف این میزان مواد مخدر شد بیش از چهارهزار نفر نیز دستگیر شدند که از این تعداد 57 نفر قاچاقچی بزرگ و 240 نفر نیزخرده فروش بودند.

 

وی ادامه داد: در این مدت با کاهش 16 درصدی سرقت‌ها که هفت درصد آن سرقت‌های مهم بودند، در مجموع یکهزار و 137 سارق دستگیرشدند.

 

به گفته ملکی، همچنین 40 نفر از اراذل و اوباش محلات که باعث سلب آسایش شهروندان بودند، دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی هرمزگان درهمین راستا از کاهش 67 درصدی سرقت به عنف ،17 درصدی سرقت مغازه ، 18 درصدی اشیاء درون خودرو و درعین حال افزایش پنج درصدی سرقت منزل خبرداد و گفت: درمدت طرح نوروزی 238 فقره تصادف در محورهای برون شهری و معابردرون شهری به وقوع پیوست که 31 درصد درمقایسه بامدت مشابه سال گذشته کاهش وقوع تصادف داشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه سهم جاده‌های برون شهری در حوادث رانندگی کاهش 27 درصدی و معابر درون شهری کاهش 22 درصدی بوده استف اضافه کرد: برابر آخرین آمار، میزان تلفات حوادث رانندگی امسال در طرح نوروزی 42 نفر کاهش داشته است.

 

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از کشف 60 میلیارد ریال کالای قاچاق در طرح نوروزی خبر داد و گفت: اگرچه بیشترین تمرکز پلیس در طرح نوروزی تامین امنیت استان بود، اما از موضوع برخورد با قاچاق کالا نیزغافل نبودیم که این امر امسال با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در بحث اقتصادی مقاومت با شدت عمل بیشتری همراه خواهد بود.

 

ملکی از دستگیری و طرد 1030 تبعه خارجی غیرمجاز در این ایام نیز خبر داد و گفت: در بخش تخلفات صنفی نیز 73واحد متخلف که عمده جرایم آنان فروش البسه نامتعارف و غیرمجاز، همچنین برخورد نادرست با مردم بود، پلمب شدند.

 

وی تلخ ترین رویداد نوروزامسال را شهادت یکی از کارکنان انتظامی استان درشهرستان رودان عنوان کرد و گفت: رضایت مردم‌، کاهش وقوع جرایم‌، کاهش تلفات جاده‌ای، همچنین افزایش موفقیت پلیس در تامین هر چه بیشتر امنیت استان نیز کام همه کارکنان انتظامی استان را که شبانه روز مشغول خدمت بودند، شیرین کرد.