تجمع کارگران آلومینیوم المهدی به روز دوم کشیده شد

در ادامه اعتراضات کارگران شرکت آلومینیوم المهدی، روز گذشته کارگران این شرکت با همان در خواست های قبلی دست به تجمع در مقابل درب اصلی این شرکت زده و خواستار رسیدگی مسئولین به وضعیت کاری خود شدند.

 

این تجمعات که همزمان با هفته کارگر روی داده است آنقدر طولانی شد که کارگران نماز جماعت و دعای توسل نیز در همان مکان برگزار نمودند و شنیده ها از شهروند خبرنگاران حاضر در مکان تجمع حاکی از ادامه دار بودن این تجمع اعتراضی می باشد.

 

محمد علی سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در جلسه ای که با حضور مدیریت مجتمع آلومینیوم شب گذشته برگزار شد، تاکید کرد: این تعدیل نیرو تنها به منظور حذف پیمانکار صورت گرفته و تمامی کارگران دوباره به کار خود در این شرکت با قرار دادهای جدید ادامه خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه استان دارای 8 منطقه آزاد و ویژه اقتصادی است، افزود: این مناطق در امور کارگر و کارفرما قوانین مستقلی دارند و از لحاظ قوانین کارگری زیر نظر این اداره نیستند و کارگران این مناطق از قوانین کارگری اداره کار تبعیت نمی کنند.

 

سلیمی با تاکید بر اینکه هدف دولت در این مناطق ایجاد اشتغال سالم و مولد بوده است ، گفت: مناطق آزاد و ویژه کشور مشمول قانون کار مصوب سال ۱۳۶۹ نیستند بلکه تابع مقررات متفاوتی هستند که در سال ۷۳ در اجرای حکم قانون چگونگی اداره مناطق مذکور از سوی هیات وزیران، به تصویب رسیده است.

 

وی افزود: طبق ماده 12 قانون مقررات اشتغال نیروی انسانی در مناطق آزاد و ویژه ، تغییر وضعیت شرکت های تابع به هر شکلی که باشد تاثیری در قرارداد کاگران آنها ندارد اما چنانچه قرار داد کارگری به پایان برسد، کارفرما می تواند قرار داد را تمدید نکند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه کارگرانی که قرار داد نداشته باشند دائمی خوانده می شوند افزود: چنانچه کارگری فاقد قرار داد با کارفرما باشد باید تمامی حق و حقوق آن مانند یک کارگر دائم محاسبه شود.

 

انتهای پیام/

  • 1
  • 1
  • 1
  • 1