بندرعباس فاقد فضای استاندارد برای ورزش

پیاده روی بهتر نوع ورزش می باشد که تاثیرات بسزایی را بر جسم و روح انسان دارد  و بدون نیاز به امکانات و تجهیزات خاص امکان انجام این ورزش برای همه وجود دارد.

با گسترش زندگی شهر نشینی و تغییر بافت شهرها از خانه های بزرگ و ویلایی به آپارتمان هایی کوچک و محصور عموما امکان تحرک و فعالیت های ورزشی در مردم کاسته شده از سوی دیگر با وجود هزینه های زندگی تمایل مردم به پیاده روی بیش از سایر ورزش هاست.

برگزاری دوره ای همایش های پیاده روی همگانی و حضور گسترده مردم نیز در این ورزش همگانی نشان از اهمیت پیاده وری بین اقشار مختلف جامعه دارد.

شهرستان بندرعباس از جمله شهرهای اقتصادی است که عموم مردم اکثر ساعات روز را به کار و فعالیت اقتصادی مشغول می باشند و ساعات کمتری را برای انجام امور فردی صرف می کنند که این امر باعث بروز یماری های همچون دیابت، فشار خون بالا، چاقی مفرط و غیره در مردم بندرعباس شده است.

از سوی دیگر تغییر ذائقه مردم از غذا های سنتی و دریایی به سوی غذاهای آماده و فست فود ها نیز از دیگر عوامل مهم بروز مشکلات جسمی در مردم شده است این امر موجب شده تا بسیاری برای حفظ سلامت خود به ورزش پیاده روی  متمایل شوند.

شهربندرعباس با وجود نوار ساحلی و پارک های متعدد در شهر از داشتن فضا خاص برای ورزش پیاده وری محروم است و این امر موجب شده تا شهروندانی که تمایل به پیاده روی دارند فعالیت ورزشی خود را در کنار خیابان ها انجام دهند.

ساعات اولیه صبح و بعدازظهر ها اکثر خیابان های شهر شاهد افردای است که به صورت فردی و یا جمعی مشغول پیاده روی هستند که این جدا از ماهیت ورزش، مشکلاتی را همچون احتمال وقوع تصادفات  با خود به همراه دارد.

محمد شکاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با تاکید بر احداث جاده سلامت در بندرعباس گفت:طرح احداث جاده سلامت از سوی علوم پزشکی به شهرداری ارائه شده که با آن نیز موافقت شده است اما تاکنون احداث آن به تعویق افتاده است.

وی اظهار کرد:با توجه به اینکه بندرعباس فضای استاندارد برای ورزش ندارد احداث جاده سلامت از نیازهای شهر است.

 شکاری با بیان اینکه فرهنگ سلامت بندرعباس با سمتی رود که مردم شهر تحرک داشته باشند، افزود: جاده سلامت دارای فضای  پیاده روی به طول پنج کیلومتر است که شهروندان با استفاده از آن می توانند به فعالیت و ورزش بپردازند.