پیدا شدن وسایل شخصی وشنیدن صدایی شبیه ناله

عبدالرحیم منصورزاده عضو هیات رئیسه هیات کوهنوردی هرمزگان گفت: روز گذشته( سه شنبه) یک فروند بالگرد متعلق به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با تجهیزات کامل منطقه کافر دره در ارتفاع 5 هزار و 200 متری را کاوش کرد اما ردی از کوهنورد مفقود شده هرمزگانی پیدا نشد. 

این در حالیست که روز دوشنبه برخی از منابع خبری از پیدا شدن وسایل متعلق به کوهنورد مفقود شده هرمزگانی و شنیدن صدایی شبیه ناله در ارتفاع چهار هزار و 350متری خبر داده بودند. 

منصورزاده در واکنش به این خبر هم گفت: به طور قطع و یقین نمی توان گفت که وسایل پیدا شده توسط گروه هیمالیانوردی البرز متعلق به برکت صادقی است چرا که این کوهنورد اصلا وسایلی مانند چادر به همراه نداشته و شنیدن صدایی شبیه ناله هم در کوهستان موضوعی عجیب نیست! 

وی با اشاره به اینکه تیم هیمالیا نوردی البرز به طور داوطلبانه همچنان به جستجوهای خود در ارتفاعات دماوند ادامه می دهد افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی امکان جستجوی گسترده و منظم فراهم نیست. 

عضو هیات رئیسه هیات کوهنوردی هرمزگان گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی یک تیم مجرب و خبره بندرعباسی هفته آینده به منطقه اعزام خواهد شد تا ارتفاعات بالای 5 هزار متری جبهه غربی و شرقی را نیز جستجو کند. 

اضافه می شود که "برکت صادقی" کوهنورد 55 ساله بندرعباسی ۳۰ اردیبهشت ‌ماه با وجود شرایط بد جوی و بدون توجه به تذکر مسئولان قصد صعود انفرادی به قله دماوند را داشت که پس از ترک پناهگاه بارگاه سوم در ساعت ۴ صبح، دیگر به این پناهگاه بازنگشت.