جمع آوری پاتوقهای دودی حاجی آباد

 به دنبال پیگیری رسانه ها و در راستای تحقق مطالبات مردم جمع آوری مراکز عرضه قلیان در شهرستان حاجی آباد کلید خورد.

 

بنابر این گزارش پیش از این سایت پیارم حاجی آباد به معضل مراکز عرضه قلیان در حاجی آباد پرداخته بود چرا که روز به روز بر تعداد اماکن عرضه قلیان در شهرستان حاجی آباد افزوده می شود به طوریکه محل کشیدن قلیان برای بعضی ها به عنوان شغلی غیرقانونی و بدون پروانه کسب تعریف شده است.

 

عباس سالاری معان مرکز بهداشت شهرستان حاجی آباد در گفت‌وگو با خبرنگار پیارم گفت: در پی اجرای مصوبات کارگروه سلامت و امنیت‌غذایی مرکز بهداشت با همکاری اماکن، تعزیرات اقدام به جمع‌آوری و پلمپ قلیان‌سراهای شهر شد.

 

وی به عوارض ناشی از مصرف قلیان و مواد دخانی اشاره و اظهار کرد: مصرف دخانیات مهمترین عامل بیماری‌های قلبی و ریوی است که باید در پیشگیری و فرهنگ‌سازی عدم استفاده از مواد دخانی کوشا و جدی باشیم.

 

افشار افزود: دود تنباکو و سیگارها بیش از 400 ماده شیمایی دارند که بیش از 50 نوع از آنها مواد محرک یا سمی و سرطان‌زا هستند و از هر 10 نفر 9 نفر به سرطان ریه مبتلا می‌شوند.

 

معاون مرکز بهداشت شهرستان حاجی آباد متذکر شد: تاکنون تعداد 5 قلیان‌سرا پلمپ و بیش از 33 قلیان از مراکز ذکر شده توقیف شده که در صورت فروش هرگونه قلیان برابر ضوابط برخورد خواهد شد.