تتاتر در حاجی آباد زنده شد

هنر، بویژه تئاتر نقش مهمی در این خصوص ایفا می کند، اما مدت ها بود که هنر تئاتر در حاجی آباد به کما رفته بود و تقریبا به فراموشی سپرده شده بود تا جایی که در ده سال اخیر تعداد اجراهای هنرمندان این شهرستان به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید.

 

علی کرامتی یکی از فعالان هنر و از بازیگران تئاتر در شهرستان حاجی آباد یکی از دلایل بوجود آمدن این مشکل را فاصله گرفتن پیشکسوتان از صحنه و عدم حضور آنها در جمع هنرمندان جدید برشمرد و افزود: پیشکسوتان میتوانند با حضور در جمع هنرمندان جدید و تازه پا به میدان گذاشته، باعث ایجاد انگیزه در آنان شوند و هم میتوانند تجارب و اندوخته های خود را در اختیار آنان قرار دهند و این اطلاعات را به نسل جدید انتقال دهند ولی متاسفانه با وجود فاصله ای که بین این دونسل بوجود آمده آن را به مشکلی بزرگ تبدیل کرده که باعث شده این هنر ارزشمند به فراموشی سپرده شود.

 

کرامتی در ادامه سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که حاجی آباد از نظر نیروی انسانی در زمینه بازیگری هیچ مشکلی ندارد و ادامه داد :مشکل اینجاست که شخصی باید باشد که این بازیگران را هدایت کند و در واقع با بهره گیری از علم روز تئاتر برای آنها کارگردانی کند.

 

اما چند روزی است که حضور آقای رضا غریب زاده دریایی یکی از بازیگران ارزشمند عرصه تئاتر در استان هرمزگان و برپایی یک دوره 3 روزه آموزش بازیگری، تئاتر حاجی آباد جانی دوباره گرفته و فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرده است.

 

ما توانسته ایم در فضایی کاملا مطمئن و بهره گیری از چند تن از پیشکسوتان تئاتر که بعضا با خانواده در جلسات حاضر می شوند دغدغه های اولیایی که فرزندان خود را به تمرین ها می فرستند را کاهش داده و تمرین ها را ادامه دهیم.

 

گفتنی است شهرستان حاجی آباد در حال حاضر سه گروه فعال به سرپرستی آقایان مسلم جعفری، حجت الله جعفر پور و میعاد رودباری در زمینه تئاتر دارد که امید است این روند ادامه داشته باشد تا جایی که شاهد حضور هنرمندان این شهر در جشنواره های استان و حتی کشوری باشیم.