121 نفر زندانی جرائم غیر عمد در هرمزگان

به نقل از پیارم،شب گذشته جشن گلریزان با حضور مسئولان و خیران شهرستان در حمایت از محکومین جرائم غیر عمد در سالن فرمانداری شهرستان حاجی آباد برگزار شد.

 

مراسم جشن گلریزان با حضور مدیرکل ستاد دیه استان هرمزگان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد مدیرعامل ستاد دیه استان هرمزگان ضمن خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات به حاضرین در مراسم اظهار کرد: خدا را شاکریم که بار دیگر توانستیم با همت بزرگ و ارزشمند خیرین عزیز اقدام به برپایی چنین مراسمی کنیم تا بتوانیم با این حرکت دل فرزندانی که در انتظار عزیزان خود در بند زندان هستند را از خود راضی و خشنود سازیم.

 

احمد مرادی نژاد افزود: در حال حاضر ما 12 هزار و 800 زندانی جرائم غیر عمد در کشور و 7هزار نفر بدهی انها مالی است که سال گذشته 8هزار و 565 نفر که بدهی آنها 722 میلیارد تومان بود از طریق کمک های جشن گلریزان آزاد شدند، در استان هرمزگان 121 نفر زندانی جرائم غیر عمد داریم که مبلغ بدهی انها 10 میلیارد تومان و در شهرستان حاجی آباد 10 زندانی با بدهی 800میلیون تومان داریم که در سال گذشته 20 زندانی با مبلغ یک میلیارد بدهی آزاد کردیم.  

 

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته به همت ستاد دیه استان، انجمن حمایت از زندانیان حاجی آباد و خیرین ارجمند حداقل 20 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

 

امام جمعه حاجی آباد ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) گفت: علی (ع) تمام زندگی خود را وقف افراد نیازمند کردند و هرجا یتمی می دید پاهای مولا علی می لرزید و ما هم باید با الگو گیری از زندگی مولا علی (ع) دست افراد نیازمند را بگیریم و افزود: هر زبان و قدم خیری در سرنوشت انسان موثر است، در این ماه مبارک رمضان مردم ما آمادگی دارند که درهر موردی کمک کنند مردمی که همواره اهل خیر و انفاق بوده اند.

 

حجت الاسلام مختاری اضافه کرد: مشارکت مردم در امور خیر درهمه امور نهادینه شده است و در کمک به همنوع از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

 

مختاری بیان کرد: اعتمادسازی دراین مورد بسیار مهم است باید نظر مردم در خصوص سرانجام و هدف از این کمکها جلب شود.

 

 امام جمعه حاجی آباد با تاکید بر فرهنگ سازی دراین زمینه یادآورشد: جشنهای گلریزان بسیار موثر است.

 

رئیس دادگستری حاجی آباد بیان کرد: در حال حاضر کمک‌های جمع شده جشن گلریزان صرفا برای آزادسازی 10 نفر زندانی شهرستان است که برای آزادی این تعداد محکومین جرائم غیرعمد، مبلغ 800 میلیون تومان مورد نیاز است که انتظار می‌رود خروچی جشن گلریزان منتج به آزادسازی تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیرعمد باشد.

 

وی گفت: در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ورود افراد خیر و مردم بسیار حایز اهمیت است و می‌تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد چراکه خانواده‌های بدون سرپرست با مشکلات بسیاری روبرو هستند و مهم‌‌ترین آن تربیت و  تحصیل فرزندان است.

 

رئیس دادگستری شهرستان حاجی آباد در حاشیه این مراسم به خبرنگار پیارم گفت:هدف از برگزاری این مراسم آزاد سازی زندانیایی است که به دلیل جرائم غیرعمد در زندان به سر می برند.

 

صادقی در ادامه افزود: از زندانیایی که درحال حاضر در زندان حاجی آباد به سر می برند تعدادی از آنها غیر عمد هستند که بدلیل تصادفات، دیه، مهریه ومالی گرفتار بند زندان شده اند.

 

گفتنی است در این جشن مبلغ 19 میلیون و 100 هزار تومان جمع آوری شد که برای آزادی ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد شهرستان حاجی آباد هزینه خواهد شد