عملیات بهره برداری از معادن روستای گرو میناب با جذب سرمایه گذار کره ای

به نقل از پایگاه خبری میناب جنوب، ابوذر نخعی معاون استاندار هرمزگان و فرماندارویژه میناب دو موضوع مهم و اساسی ایجاد اشتغال و توسعه عمرانی شهرستان  را از اولویت های کاری و برنامه ریزی مدیریت شهرستان و استان هرمزگان و دولت تدبیر و امید دانست و گفت: دیدگاه و توجه دولت پس انجام توافق برجام ، بر جذب سرمایه گذار خارجی با رویکرد رونق و توسعه کشور می باشد که بایستی همه تلاش های مدیران دولت تدبیر و امید بر تحقق این سیاست باشد.

 

وی افزود: ایجاد اشتغال و توسعه هر منطقه ای نیازمند سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی می باشد و شهرستان میناب با دارا بودن پتانسیل های خوبی که در حوزه های مختلف تجارت ، تولید محصولات کشاورزی و ابزی پروری دارد فرصت های خوبی جهت تحقق اشتغال و توسعه را دارد که معادن این شهرستان یکی دیگر از این ظرفیت ها است.

 

نخعی بیانکرد : بخش سندرک و توکهور شهرستان میناب بواسطه موقعیت جغرافیایی کوهستانی دارای ظرفیت خوبی در حوزه معادن می باشد که خوشبختانه با حمایت و جدیت دولت محترم در تحقق شعار توسعه متوازن زمینه مناسبی را برای اکتشاف و بهره برداری از این معادن بوسیله سرمایه گذاری بخش بین المللی فراهم اورده است که بایستی از این ظرفیت بنحو شایسته استفاده کنیم.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب گفت: سرمایه گذاری در حوزه معادن شهرستان توسط سرمایه گذاران کره ای با مبلغی بیش از هزار میلیارد تومان تحرک و تحولی اساسی در حوزه صنعت و اشتغال شهرستان و استان هرمزگان را به همراه دارد که این امر از طریق احداث کارخانجات وابسته به این معادن توسط سرمایه گذار محقق خواهد شد.

 

معاون استاندار هرمزگان در جمع معتمدین و شوراهای اسلامی روستای گرو اظهار کرد: بر اساس رایزنی های انجام شده با سرمایه گذار کره ای با شروع عملیات اجرایی بهره برداری از معادن، خدمات عمرانی و رفاهی شامل بهسازی و عملیات عمرانی ، احداث بیمارستان و بکار گیری نیروهای کار بومی برای منطقه و بخش سندرک توسط سرمایه گذار ارائه خواهد شد.

 

فرماندار ویژه میناب مشارکت و همراهی عموم مردم در استفاده از این فرصت را یکی از شاخص های مهم در تسریع امور سرمایه گذار دانست و عنوان داشت:در مقابل نیز خدمات و امکانات مناسبی برای اهالی این منطقه و شهرستان در نظر گرفته خواهد شد.