کمبود پارکینگ های عمومی گره ترافیک بندرعباس را کورتر کرد

به نقل از فرهنگ کده ؛ بندرعباس که عنوان پایتخت اقتصادی ایران را یدک می کشد با مشکلات و معضلات ریز و درشتی روبرو است.ازآلودگی صنایع غرب شهر، خیابانهای ناهموار، دریا وخورهای آلوده گرفته تا معتادینی که در خورها زندگی می کنند همه اینها سلامت مردم بندرعباس را تهدید می کنند.

 
 
به نوعی می توان گفت مردم مجبورند این مشکلات را تحمل کنند تا شاید روزی روزگاری این وضعیت بهبود پیدا کند . بندرعباس از جمله شهرهایی است که به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است. احداث مجتمع های تجاری، مسکونی، خیابانهای جدید، شکل گیری شهرک های مختلف در گوشه و کنار شهر، افزایش فضاهای تفریحی و رفاهی و …… همه حکایت از توسعه و پیشرفت این بندر تاریخی و قدیمی دارد.
 
 
 
 
اما باید پذیرفت توسعه شهر متناسب با نیازهای عمومی مردم نیست. ساکنان این شهر از کمبودهایی رنج می برند. پخت نان نامرغوب و بیکیفیت. نبود پارکینگ به تعداد کافی و خیلی از کمبودهای دیگر که همه مردم به خوبی با آن واقف هستند، اما آنچه اهالی این شهر، آن را مشکلی بزرگ مینامند، نبود پارکینگ به تعداد مورد نیاز در مناطق مختلف به ویژه در مرکز شهر است. مردم برای مراجعه به پزشکان که همه آنها حد فاصل چهار راه فاطمیه تا چهارراه سازمان واقع شده اند، با مشکلی بنام کمبود پارکینگ وتابلوهای توقف ممنوع روبرو هستند. در محدوده ای که به آن اشاره شد تنها یک پارکینگ عمومی وجوددارد که کافی به نظرنمی رسد.درقسمت های این محدوده، تابلو توقف ممنوع و توقف مطلقا ممنوع نصب شده و بیانگر این نکته است که در صورت توقف، از سوی آقای پلیس، اعمال قانون میشوید.. مردم همه مجبورند خودرو خود را در کوچه، پس کوچه های ناهموار با خطرات فراوان پارک کنند.
 
 
 
 
نیاز امروز بندرعباس با توجه به حجم خودروها، پارکینگ عمومی به تعداد کافی است. نبود پارکینگ باعث می شود مردم از سرناچاری، خودروها ی خود را در کوچه پس کوچه ها ناهموار و یا در محل های غیرمجاز پارک کنند، که این حرکت رانندگان، موجب خوشحالی و شادمانی مامورانی می شود که مترصد چنین فرصت هایی هستند تا سریعا، قبض جریمه صادر کرده آن را به راننتده ای هدیه دهند که یا واقعا تابلو را ندیده و یا هم به امید اینکه در مدت چند دقیقه، کارش تمام میشود در محدوده توقف ممنوع، پارک کرده است.
 
 
 
 
اگر نیاز بندرعباس به پارکینگ عمومی برطرف نشود در سال های آینده با مشکل بزرگی به نام ترافیک روبرو خواهیم شد. گرچه همین امروز هم ترافیک به نوعی دیگر خود را نشان می دهد. مسئولان با اندیشه امروز، برای فردا تصمیم گیری کنند. تصمیمی که آسایش مردم را به دنبال داشته باشد. این را یقین بدانید با افزایش تعداد خودروها در آینده نه چندان دور، ترافیک شهر بندرعباس به کلافی سردرگم تبدیل خواهد شد.
 
 
 
 
نبود پارکینگ و عرض کم خیابان های شهر بندرعباس باعث شده تا برخی رانندگان خودروهای خود را در ایستگاه های اتوبوس و تاکسی پارک کنند که این حرکت رانندگان علاوه بر اینکه نوعی تخلف است، عبور و مرور اتوبوس و تاکسی ها را مختل میکنند.
 
 
 
 
به دلیل نبود و کمبود پارکینگ عمومی در مرکز شهر، تردد در این محدوده با دشواری و به سختی انجام می شود و اکثر خودروها در مکان های نامناسب و یا ممنوع پارک می کنند. در کنار کمبود پارکینگ، به دلیل ضعف فرهنگ رانندگی اکثر رانندگان از پارکینگ عمومی استفاده نمی کنند.بندرعباس را باید به گونه ای دیگر دید . شهر توریستی وپرترددکه در تمام روزها سال، پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است . باید مدیریت شهری ، کمبود پارکینگ را از دغدغه های خود بداند . نیاز امروز بندرعباس پارکینگ است . نیازی که اگر امروز به آن توجه نشود ، در سال های آینده، به طور یقین، مشکلات و معضلات فراوانی را به شهر تحمیل خواهد کرد.
 
 
 
 
اما آنچه شهروندان هرمزگان را آزرده خاطر ساخته ، نبود پارکینگ عمومی در بیمارستان شهیدمحمدی است. چند سال پیش ، مردمی که بیمارداشتند به راحتی خودرو خود را در پارکینگ عمومی در گوشه ای از بیمارستان پارک کرده وارد بیمارستان می شدند. اما طی دوسال اخیر، با سیاست رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، پارکینگ از آن مکان جمع آوری شد وتا امروز برای راه اندازی مجددپارکینگ اقدامی نشده است این در حالیست که فضا برای راه اندازی مجدد پارکینگ وجوددارد.
 
 
 
مدت هاست مردم برای ورود به بیمارستان شهید محمدی به ناچار باید خودرو خودرا جلو بیمارستان پارک کنند و ماموران راهنمایی ورانندگی هم آنها را جریمه می کنند. آیا مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای رفع آین مشکل دست به کار خواهد شد یا باید همچنان شاهد جریمه شدن شهروندان از سوی پلیس باشیم.