سقط جنین‌ها در بشاگرد به علت هپاتیت نبوده است

به نقل از بشاگرد نیوز ؛ یحیی میرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: نتایج آزمایش‌ها حاکی از آن است که هیچ کدام از مادرانی که در چند وقت اخیر در منطقه گوهران و ملکن بشاگرد سقط جنین داشته‌اند، به بیماری هپاتیت مبتلا نبوده‌اند.

 

وی افزود: برروی این بیماران علاوه بر آزمایش هپاتیت A، آزمایش هپاتیت E نیز که در برخی موارد منجر به سقط جنین می‌شود، انجام شد، اما نتایج آزمایش حاکی از عدم ابتلا این مادران به این بیماری است.

 

 

میرزاده خاطرنشان کرد: در اطلاع‌رسانی‌های قبلی نیز اعلام کردیم که طغیان بیماری هپاتیت A در بشاگرد ناشی از مصرف آبهای سطحی بوده است.

 

 

وی افزود: به دنبال بروز این بیماری مجموعه؛ بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بلافاصله وارد عمل شد و با تشکیل تیم‌های عملیاتی و بیماریابی فعال و با مراجعه به درب تمامی خانه‌های روستای ملکن و شهر گوهران بشاگرد ۵۲ مورد از بیماران دارای سابقه علائم بیماری هپاتیت A شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

 

 

وی درخصوص دلایل طغیان این بیماری در این مناطق گفت: هر دو منطقه گوهران و ملکن دارای آب آشامیدنی لوله‌کشی هستند که مرتب سلامت و بهداشت آن از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد اما با توجه به مسئله کمبود آب و برخی باورهای سنتی در این مناطق در خصوص میزان کلر در آب لوله‌کشی، برخی از ساکنان آن مناطق از آب‌های چشمه‌ای استفاده می‌کنند که هیچگونه نظارتی بر آنها وجود ندارد و همین امر دلیل طغیان این بیماری بوده است.