اجرای طرح آبرسانی به روستا کوه لهرو توسط جهادگران دانشجو

به نقل از هرمز، روستای «کوه لهرو» از توابع بخش شمیل بندرعباس است که بیش از 150 نفر جمعیت دارد از این تعداد 14 دانش آموز در مدرسه ابتدایی مشغول تحصیل می باشند.

که تا قبل از آغاز عملیات محرومیت زدایی مردم روستا مجبور بودن برای تامین آب آشامیدنی خود مسیر یک کیلومتری را با چهارپا طی کنند.

این روستا در منطقه مرتفع و کوهستانی و صعب العبور کوه نیان واقع شده بود که کار خدمت رسانی را دشوار می کرد و مردم روستای کوه لهرو آب مصرفی خود را از چشمه ای در فاصله یک کیلومتری روستایشان تامین می‌کردند.

گروه جهادی دانشجویی متشکل از 30 دانشجو مومن انقلابی در قالب گروه های جهادی در روستای کوه لهرو با حضور در منطقه اقدام به ساخت استخر در نزدیکی چشمه تامین کننده آب روستا کردند که  آب جمع شده در استخر را به وسیله لوله به مخزن آب 5000 لیتری در روستا منتقل کردند.

این  مخزن در نزدیکی مدرسه روستا جایگزاری شده است و از مخزن انشعاباتی به خانه‌های روستایی و اماکن عمومی همچون مدرسه و مسجد انجام شده است.

 

دانشجویان جهادگر  با حضور در روستا برنامه های مرمت و بهسازی مدرسه، توزیع اقلام فرهنگی و کمک آموزشی بین اهالی روستا به ویژه دانش آموزان، ویزیت رایگان و اعزام تیم پزشکی و دندان پزشکی و کلاس‌های کمک تحصیلی، احکام زنان و آموزش قرآن را اجرا نمودند.

همچنین  نبود مسجد در روستای کوه لهرو یکی دیگر از دغدغه های فرهنگی مردم این روستا است که انتظار می رود با تایید طرح توجیهی ساخت مسجد در این روستا و تامین بودجه محرومیت زدایی کار ساخت مسجد این روستا نیز توسط جهادگران آغازگردد.

شغل اکثر مردم روستا دامداری است و با وجود بیش از 1000 راس دام سبک، استقبال از عرصه های اقتصاد مقاومتی خصوصا عرصه پرورش دام در این روستا بسیار خوب و مطلوب بوده است.