خرید دستگاه جوجه کشی700هزار تومانی تا کسب سرمایه 70 میلیونی

داوود زمانیان، فعال اقتصاد مقاومتی در عرصه پرورش بلدرچین در میناب در گفتگو با هرمز؛با اشاره به دریافت تسهیلات 30 میلیونی اقتصاد مقاومتی گفت: در ابتدا با خرید یک دستگاه 700 هزار تومانی جوجه کشی بلدرچین کار خود را آغاز کردم.

وی با اشاره به میزان کلی هزینه کرد در پروژه پرورش بلدرچین تصریح کرد: تاکنون 70 میلیون تومان خرج کردم و دو سوله 50 متری را در زمینی به مساحت 800 متر احداث کردم.

زمانیان با اشاره به بازار فروش محصولات خود گفت: گوشت بلدرچین به واسطه خاصیت های بسیار بالایش در کل هرمزگان مصرف و این محصول به اکثر نقاط استان صادر می شود.

وی با بیان اینکه جوانانی که مایل به پرورش بلدرچین هستند را باید تشویق به فعالیت در این عرصه کرد و افزود: در دوره های اول امکان دارد کار به سود دهی نرسد و این عادی است اما در دوره های بعد سود دهی آغاز می شود و در استان هرمزگان پرورش بلدرچین بسیار پر بازده است.

فعال اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه پرورش بلدرچین نیازمند کار گروهی است،  اظهار کرد: با آغاز این عرصه 6 نفر را شاغل کردم که از این تعداد 3 نفر از آنها از اعضای خانواده ام هستند.

زمانیان با اشاره به آسیب های موجود در عرصه پرورش بلدرچین گفت: مهمترین آسیب پرورش بلدرچین در استان نبود کشتارگاه رسمی و قانونی در هرمزگان است.

وی اضافه کرد: همه پرورش دهندگان بلدرچین در استان باید برای کشتار طیور خود آنها را به خارج از استان برده و سپس به استان برگردانند که این پروسه هزینه بسیار هنگفتی بهمراه دارد.

فعال اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه احداث کشتارگاه در استان خواسته همه پرورش دهندگان بلدرچین است گفت: با  هزینه هنگفتی که نقل و انتقال طیور دارد صرفه اقتصادی کار پایین می آید و ما مجبوریم بلدرچین ها را در برخی موارد به صورت زنده به مشتری تحویل بدهیم تا خودش آن را کشتار کند.