۱۴ خط کشتیرانی خارجی به بندر شهیدرجایی بازگشتند

ابراهیم ایدنی در این رابطه اظهار داشت : کشتی کانتینر بر "هایوندای گلوری" (GLORI HYUNDAI)کره جنوبی با ظرفیت حمل چهار هزار و 800 کانتینر، در اسکله 5 ترمینال یک بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

وی افزود: این کشتی متعلق به سرویس CME به عنوان زیرمجموعه شرکت معتبر کشتیرانی هایوندای(HYUNDAI) از جمله 10 خط کشتیرانی بزرگ  جهان است و چهاردهمین خط مستقیم کانتینری (لاینر) محسوب می‌شود که پس از برجام به بندر شهید رجایی بازگشته است.

ایدنی بیان کرد: "هایوندای گلوری" 995 TEU کانتینر وارداتی را تخلیه و یک‌هزار و 421 TEU کانتینر را بارگیری کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مبدأ این کشتی را بنادر کشور چین و مقصد بعدی آن را بندر سنگاپور اعلام کرد و گفت : این خط کشتیرانی از این پس با دو سرویس هفتگی 4 هزار TEU کانتینر را در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری می‌کند.

وی استفاده از بازار 80 میلیونی ایران و کوتاه بودن 70 کیلومتری مسیر بندر شهید رجایی در تنگه هرمز نسبت به بنادر دیگر کشورها را از جمله جذابیت‌هایی دانست که خطوط کانتینری بین المللی تمایل دارند با حضور در بندر شهید رجایی از آن بهره مند شوند.

ایدنی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال 680 هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی جابه‌جا شده که 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در پی بازگشت خطوط مستقیم کشتیرانی‌های بین المللی به بندر شهیدرجایی پس از اجرایی شدن برجام ، کالاها دو هفته زودتر در چرخه حمل و نقل دریایی جابه‌جا شده‌اند.

این مقام مسئول گفت : با افزایش تعاملات بین المللی ، عرضه و تقاضا و اشتغال در بخش فعالیت‌های اقتصادی دریا محور افزایش یافته و دست بنادر واسطه از چرخه تبادلات تجاری بین‌المللی ایران کوتاه شده است.

وی در پایان ضمن اشاره به ظرفیت جابجایی سالانه 3.3 میلیونTEU کانتینر در بندر شهید رجایی تصریح کرد: حمل کانتینر پیشرفته‌ترین شیوه حمل از نظر ایمنی، سرعت و سهولت جابجایی بین بنادر دنیاست.