رشته حمل و نقل در مدرسه دارالفنون بندرعباس راه‌اندازی شد

برای نخستین بار در کشور، رشته حمل و نقل به عنوان یکی از رشته‌های مدرسه دارالفنون شهر بندرعباس در پایه دهم راه‌اندازی شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان درباره اندازی این رشته تحصیلی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ایجاد رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز هر منطقه از کشور است که راه‌اندازی رشته حمل و نقل با همکاری و حمایت اداره کل حمل و نقل و راهداری استان هرمزگان در همین زمینه صورت می‌گیرد.

موسی دادی‌زاده بیان کرد: این رشته برای نخستین بار در کشور در مدرسه دارالفنون شهر بندرعباس و در پایه دهم ایجاد شده و تجهیز کارگا‌ه‌های مورد نیاز برای دروس عملی این رشته را نیز اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها و راهداری استان هرمزگان متقبل شده است.

وی با اشاره به ظرفیت 30 نفری این کلاس در مدرسه دارالفنون ناحیه یک شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: این گام آغاز یک راه بلند برای ایجاد رشته‌های مورد نیاز برای توسعه استان هرمزگان بشمار می‌رود که بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان شکل گرفته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: مزیت استان هرمزگان در زمینه حمل و نقل موجب شد تا ایده ایجاد این رشته تحصیلی در مدرسه دارالفنون شهر بندرعباس شکل بگیرد و لذا به نظر می‌رسد در دیگر رشته‌های جدید نیز باید با حمایت از حوزه‌های تخصصی نسبت به توانمندسازی دانش‌آموزان به لحاظ مهارتی اقدام کرد.

به گزارش فارس، ایجاد رشته حمل و نقل در پایه دهم مدرسه دارالفنون شهر بندرعباس مورد استقبال ویژه انجمن صنفی حمل و نقل کالای جاده‌ای بندرعباس نیز قرار گرفته است.