‌بحران آب در شهرستان میناب روز به روز ابعاد فاجعه‌بارتری به خود می‌گیرد

حجت‌الاسلام سیدمصطفی ذوالقدر عصر امروز در نشست با جمعی از فعالان اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به تداوم خشکسالی‌های 18 ساله در استان هرمزگان و وضعیت حاد سفره‌های آب زیرزمینی در همه مناطق استان اظهار داشت: نیاز شهرهای غربی استان هرمزکان حتی با انتقال آب از استان‌های همجوار به طور کامل رفع نشده و از دولت می‌خواهیم تا با در نظر گرفتن اعتبارات ضربتی در جهت ایجاد و تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن اقدام کند.

وی با تاکید بر احداث حداقل 2 تا سه آب‌شیرین‌کن بزرگ در بندرعباس بیان‌داشت: شهر بندرعباس نباید برای تأمین آب مورد نیاز به منابع آبی شهرهای همجوار وابسته باشد و می‌طلبد تا پیگیری‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس با اشاره به توان صنایع غرب بندرعباس در جهت ساخت آب‌شیرین‌کن تصریح‌کرد: این صنایع باید حداقل برای برطرف کردن نیاز خود و شهرک‌های اطراف‌شان در زمینه ایجاد آب‌شیرین‌کن همت کنند.

ذوالقدر با بیان اینکه سیاست‌های کلی نظام مبتنی بر توسعه جمعیت در مناطق ساحلی و جزایر جنوبی کشورمان است گفت: کمبود آب و اعتبارات توسعه‌ای در این مناطق موجب بروز چالش‌هایی شده که حتی جمعیت فعلی را نیز با مشکل آب مواجه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دشت‌های آبی میناب دیگر ظرفیت و توان برداشت بیش از آنچه که اکنون از آن صورت می‌گیرد را ندارند ابراز داشت: روز به روز بحران آب در شهرستان میناب، ابعاد فاجعه‌بارتری به خود می‌گیرد که باید برای حل این مشکل، چاره‌ای اندیشید.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس، عدم توسعه نامتوازن استان هرمزگان را یکی از دغدغه‌های جدی نمایندگان دانست و گفت: آسیب‌های زیست محیطی فراوانی به دلیل انباشت صنایع در یک منطقه ایجاد شده و از طرفی دیگر، برخی از نقاط استان تشنه ایجاد یک صنعت اشتغال‌زا هستند.

ذوالقدر در پایان با اشاره به نیاز شهر بندرعباس برای توسعه به منابع قابل اطمینان آب، انرژی و ... تاکیدکرد: نباید برای تأمین آب شرب شهر بندرعباس به شهرستان میناب و یا دیگر مناطق فشار آورده شود، بلکه باید دستگاه‌های مسؤول به‌ طور جدی پیگیر ایجاد آب‌شیرین‌کن شهر بندرعباس باشند.