وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند از ایزوایکو بازدید کرد

خانم ملانی شولتزفان هیگن ظهر امروز با همراهی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار هرمزگان با حضور در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران از زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات بزرگ‌ترین مجتمع کشتی‌سازی منطقه در 36 کیلومتری غرب شهر بندرعباس بازدید کرد.

 

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در حاشیه بازدید هیأت هلندی از ایزوایکو، عنوان کرد: هلند در زمینه تکنولوژی‌های دریامحور صاحب توانمندی ویژه‌ای است به طوری که در حال حاضر مطرح‌ترین شرکت‌های کشتی‌سازی دنیا هلندی هستند و ما نیز در مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ضمن عقد تفاهم‌نامه در ماه‌های گذشته با شرکت IHC به دنبال افزایش همکاری‌ها در سطح منطقه هستیم.

 

حمید رضائیان اصل با اشاره به توانمندی بالای هلندی‌ها در ساخت شناورهای لایروب، افزود: هم اکنون بسیاری از تجهیزات لایروبی موجود در کشورمان نیز هلندی هستند و ما می‌توانیم با توجه به توان تخصصی و فنی بالای ایزوایکو از همکاری‌های علمی در این زمینه نیز بهره‌مند شویم.

 

وی گفت: انتقال دانش فنی در بخش لایروب‌ها و دیگر صنایع دریایی و کشتی‌ها نیز می‌تواند مبنای همکاری‌های مشترک میان ایران و هلند باشد.