6 زندانی جرایم غیرعمد در هرمزگان آزاد شدند

علی علامه زاده روز پنجشنبه در ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس بدون اشاره به میزان بدهی زندانیان افزود: این زندانیان به دلیل بدهی ناشی از جرایم غیرعمد و نداشتن توان پرداخت، در زندان‌های هرمزگان به سر می‌بردند که به برکت برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از حبس رهایی یافتند.

وی با اشاره به همکاری جامعه خیران استان هرمزگان در این حرکت ارزشمند خاطرنشان کرد: این اقدام خیرخواهانه با تاسی از سیره امام سجاد(ع) که بردگان را خریداری و پس از تربیت دینی، آنان را آزاد می‌کرد، صورت گرفته است.

دبیر ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اظهارکرد: همچنین همزمان با برگزاری این کنگره، 153 واحد مسکونی ازسوی کمیته امداد هرمزگان به نیازمندان واگذار و 233 فقره جهیزیه نیز به زوج های جوان خانواده های نیازمند اهدا می شود.

علامه زاده همچنین به طرح اکرام ایتام اشاره کرد و گفت: پایگاه‌های حامی یابی در محل کنگره در مرکز استان مستقر و برنامه‌های جانبی در شهرستان‌ها اجرا و ضمن معرفی طرح اکرام ایتام، به جذب حامی می پردازند.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) ادامه داد: مرکز پژوهش های سجادیه نیز از امروز کار خود را آغاز می کند که به ترویج و تبیین مفاهیم صحفیه سجادیه خواهد پرداخت.

وی به برنامه‌های برون‌ مرزی ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) نیز اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار سلسله برنامه‌های جانبی کنگره در 12 کشور از پنج قاره جهان برگزار شد.

علامه زاده اضافه کرد: 24 کشور خواستار برگزاری این کنگره بودند اما برای تجربه نخست و در حد توان در 12 کشور اجرایی شد.

ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با حضور اندیشمندان، علما، محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی روز پنجشنبه ششم آبان ماه در بندرعباس آغاز به کار کرد.

در این رخداد مهم فرهنگی معنوی که از صبح امروز در سالن اجتماعات شرکت ملی گاز در بندرعباس آغاز شده و تا عصر ادامه دارد، مهمانانی از کشورهای آرژانتین، کلمبیا، لبنان، یمن، پاکستان، عراق و همچنین شخصیت های علمی فرهنگی کشوری و استانی درمورد شخصیت، اخلاق، منش و منقبت چهارمین امام شیعیان جهان سخنرانی می کنند.

همچنین نمایندگانی از برخی از اعتاب مقدسه، مجمع جهانی اهل بیت(ع )، دستگاه های بین المللی، موسسه های فرهنگی و مدرسین و طلاب حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت استان هرمزگان نیز در این کنگره حضوردارند.

امسال نزدیک به 100 مقاله علمی از محققان و پژوهشگران داخل و خارج از کشور به دبیرخانه ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع ) ارسال شده بود که هیات داوران از بین آنها سه مقاله برتر، سه مقاله برگزیده و چهار مقاله منتخب را برگزید.