محموله‌های قاچاق ۲۱۱ میلیاردی در هرمزگان کشف شد

سردار عزیزالله ملکی اظهارداشت: میزان کشفیات کالای قاچاق در هرمزگان در 20 روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل 142 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به پیگیری مجدانه پرونده‌های بزرگ قاچاق کالا در کشور توسط نیروی انتظامی بیان‌داشت: 311 قاچاقچی از ابتدای آبان‌ ماه 95 تا کنون در هرمزگان دستگیر شده‌اند که عمدتا وابسته به باندهای بزرگ قاچاق کالا بوده‌اند.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از شناسایی 15 کانتینر کالای قاچاق در استان از ابتدای آبان‌ماه 95 تاکنون تصریح‌کرد: از این تعداد، یک کانتینر در استان هرمزگان و 11 کانتینر دیگر نیز در استان‌های همجوار کشف و توقیف شده است.

سردار ملکی در تشریح کانتینرهای کشف شده گفت: کالای قاچاق نظیر پارچه، برنج، سیگار و لوازم خودرو در این کانتینرها با اسناد جعلی و برگه‌های تقلبی و خلاف واقع از طریق مبادی رسمی وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی در دیگر استان‌ها برای پیگیری توقیف 3 کانتینر دیگر در کشورانجام داده‌ایم.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از توقیف محموله قاچاق خودورهای وارداتی در جاده بندرلنگه-خمیر توسط ماموران انتظامی استان در اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی خبرداد و ابراز داشت: در این اقدام اطلاعاتی و عملیاتی، تعداد 8 دستگاه خودور سواری اسپورتیچ مدل 2016کشف و توقیف شد.

سردار ملکی در ادامه اضافه‌کرد: این خودروها با اسناد جعلی و به نام خودروی فرسوده برای ترانزیت به کشور عراق وارد ایران شده تا این خودروها را در داخل کشور با خودروی مستعمل جایگزین کرده و سپس از مرز عراق از کشور خارج کنند.

وی ادامه داد: اما این محموله با روش‌های اطلاعاتی ویژه‌ای توسط نیروهای انتظامی هرمزگان کشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، کالای قاچاق به ارزش 472 میلیارد تومان نیز کشف شده است.

کشف 3 میلیون و 590 هزار نخ سیگار قاچاق در بندرلنگه

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف سه میلیون و 590 هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون ریال در بندرلنگه خبرداد و اظهارداشت: ماموران انتظامی شهرستان بندرلنگه در راستای مقابله با کالای قاچاق ، حین کنترل محورهای مواصلاتی ،یک دستگاه خودرو ایسوزو حامل سیگار قاچاق را در محورحمیران – بندرلنگه شناسایی کردند.

وی بیان‌داشت: راننده خودرو مذکور به محض مشاهده ماموران به سمت روستای چاه کهنه اقدام به فرار کرد که در یک عملیات پلیسی خودرو متوقف و در بازرسی از آن سه میلیون و 590 هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه ارزش سیگارهای کشف شده چهار میلیارد و 500 میلیون ریال است، تصریح‌کرد : در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد .

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه قاچاق کالا، مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و سلامت جامعه و اقتصاد داخلی را مورد هدف قرار می‌دهد، بیان‌کرد: مبارزه بی‌امان و خستگی ناپذیر پلیس با اخلالگران اقتصادی و قاچاقچیان کماکان ادامه دارد.

کشف میلیاردی انواع کالای قاچاق در میناب

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ  احسان رکنی‌خو سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان  میناب  از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال خبرداد و اظهارداشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی شهرستان در پی دریافت اخباری مبنی بر وجود انبارهای کالای قاچاق در روستاهای زهوکی ودهو، پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان‌داشت : مأموران پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند سه انبار کالای قاچاق را در این 2 روستا کشف کنند.

سرپرست فرماندهی انتظامی میناب با بیان اینکه ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده از این انبارها 2  میلیارد ریال است  بیان‌کرد: کالاهای کشف شده شامل 25 تن و 80 کیلو برنج، 38 حلقه لاستیک بزرگ و 29 کارتن چای قاچاق است.

سرهنگ رکنی‌خو تصریح‌کرد: همچنین در اجرای این طرح 9 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و سه مخزن 2  هزار لیتری، 3  مخزن هزار لیتری و 5  مخزن 250  لیتری در محل معدوم شد.

بازدید فرمانده انتظامی شهرستان میناب از زندان این شهرستان

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان هرمزگان، در راستای ارتقاء امنیت پایدار در زندان و همکاری و تعامل زندان و نیروی انتظامی، فرمانده انتظامی میناب از زندان این شهرستان بازدید کرد.

در این دیدار درباره تعامل نیروی انتظامی و همچنین راه‌های افزایش امنیت پایدار بحث و تبادل نظر شد.

عسگری سرپرست زندان میناب ضمن از تعامل نیروی انتظامی با زندان گفت: همکاری نیروی انتظامی با مجموعه زندان سبب دلگرمی مسئولان و کارکنان شده و بدون شک در بالابردن امنیت و نیز در پیشبرد اهداف سازمانی موثر است.