راه‌اندازی کارگاه تولیدی پوشاک در بستک

زهرا یعقوب نژاد عصر امروز در حاشیه بازدید از کارگاه تولیدی پوشاک مدارس در روستای کوهیچ اظهارداشت: ایجاد اشتغال پایدار در استان  به ویژه مناطق روستایی در حوزه بانوان از مهم‌ترین برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده است.

وی بیان‌داشت: نقش محوری زن در مدیریت خانه و تربیت نسل آتی و به عنوان نیروی مولد جامعه عاملی بوده که دولت به آن توجه ویژه داشته و ارتقای جایگاه زن به معنای واقعی مدنظراست.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان بیان‌کرد: ایجاد اشتغال برای  زنان  بی‌سرپرست و بد سرپرست از اهداف مهم این مرکز تولیدی است.

یعقوب نژاد گفت: زنان ما نشان داده‌اند می‌توانند در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی اشتغال و فرهنگی اجتماعی بسیار موفق باشند.

وی خواستار حمایت بیشتر مسئولان در شهرستان بستک از این کارگاه تولیدی و شاغلین آن شد و با توجه لزوم به جذب و اشتغال بیشتر بانوان در فضای بزرگتر خواستار امکان شرایطی در روستا شد که بتوانند افراد بیشتری در این تولیدی مشغول به کار شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ضمن تاکید برحمایت چنین کارگاه‌هایی در سطح شهرستان‌ها ضمن پیشنهاد طرح‌های حمایتی و قرارداد با آموزش و پرورش، بیمارستان و سایر نهادهایی که می‌توانند به رشد چرخه تولید کمک کنند، ابراز امیدواری‌کرد: باید خواسته آنها را مد نظر قرار داده و در صورت امکان مساعدت‌های لازم صورت پذیرد.

صبر و استقامت مادران شهدا مثال زدنی است

همچنین مشاور امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان در دیدار با مادر شهیده منیره قاسمی در شهرستان بستک رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا را از الزامات  برشمرد و بیان‌داشت: مادران و خواهران شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند  صبر و بردباری عاشورایی آنان نشات گرفته از صبر و استقامت حضرت زینب (س) بوده است.

وی گفت: صبر و استقامت خانواده‌های شهدا بخصوص مادران آنها مثال زدنی است و رنج‌هایی که این عزیزان می‌کشند را نمی‌توان با هیچ واژه‌ای توصیف کرد و این فرصتی است برای مسئولان که بتوانیم قدردان زحمات آنان باشیم و ادای دین به خانواده‌های  شهدا وظیفه سنگینی است.