سهم اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در پارس جنوبی ۸ درصد افزایش یافت

مهدی یوسفی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه روند اجرای فازهای پارس جنوبی تسریع یافته اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فازهای پارس جنوبی با تلاش متخصصان، فازهای ساحلی و  خشکی منطقه پارس جنوبی با برنامه زمان‌بندی در حال تکمیل و افتتاح است به‌گونه‌ای که امسال 5 فاز پارس جنوبی وارد مدار تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع پایین دستی در منطقه پارس جنوبی روند اجرایی مطلوبی دارد افزود: طرح فراگیر پالایشی سیراف در راستای جلوگیری از خام‌فروشی اجرایی به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی کشور در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تشریح وضعیت نیروهای منطقه پارس جنوبی بیان کرد: اکنون بیش از 60 هزار نفر در صنایع مختلف در پارس جنوبی مشغول به‌کارند که بیش از 30 درصد آنها نیروهای بومی استان بوشهر هستند.

یوسفی با بیان اینکه بر اساس مصوبه سال 1384 باید 50 درصد نیروهای پارس جنوبی  بومی استان بوشهر باشند خاطرنشان کرد: این مهم تاکنون محقق نشده ولی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده با افزایش مهارت جویندگان کار زمینه به‌کارگیری نیروهای بومی در صنایع مختلف پارس جنوبی فراهم می‌شود.

وی از افزایش 8 درصدی اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در پارس جنوبی خبرداد و گفت: در فازهای 12، 15 و 16 پارس جنوبی  و پتروشیمی‌های بوشهر و مرجان و دیگر صنایع پارس جنوبی سهم  نیروهای بومی 70 درصد در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه 18 هزار نفر نیروی بومی استان بوشهر در پارس جنوبی مشغول به‌کار هستند تصریح کرد: برای دستیابی به اشتغال 50 درصدی نیروی بومی استان بوشهر برنامه‌های مهمی تدوین شده که این مهم با توانمندسازی نیروهای بومی محقق می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه طرح مهارت‌افزایی در منطقه پارس جنوبی اجرایی شده گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با سرمایه‌گذاری 140 میلیارد ریال نیروهای بومی استان بوشهر بر اساس نیازهای منطقه پارس جنوبی توانمندسازی و مشغول به‌کار می‌شوند.