پرورش میگو صنعتی اشتغالزا در هرمزگان است

ایوب ذاکری، کارآفرین سیریک در عرصه پرورش میگو با بیان به اینکه سایت پرورش میگو سیریک در سال 1394 به بهره برداری رسید، گفت: در سال 94 زمینی به مساحت 280 هکتار به پرورش میگو اختصاص داده شد که از این زمین اختصاص داده شده 200 هکتار در قالب 10 مزرعه در حال پرورش میگو می باشد.

 

وی افزود: به دلیل اینکه پرورش میگو شغل پدری ام  بود و با توجه به علاقه ای که از همان کودکی به این حرفه داشتم، تصمیم گرفتم سایت پروش میگو را در سیریک راه اندازی کنم.

 

جهادگر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: صنعت پرورش میگو ظرفیت اشتغالزایی بسیار بالای دارد و در هر مرزعه پرورش میگو 70 نفر بصورت ثابت و150 نفر بصورت پاره وقت می توانند مشغول فعالیت شوند به گونه ای که هم اکنون زمینه اشتغالزایی تعدادیا از افراد در سایت پرورش میگو سیریک فراهم شده است.

 

ذاکری با بیان اینکه میگوی پرورشی در دو کراپ طی یک سال برداشت می شود، تصریح کرد: کراپ اول از اسفند ماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد و کراپ دوم  نیز از اوایل مرداد ماه تا آخر دی ماه انجام می شود .

 

وی با اشاره به اینکه امسال دومین سال بهره برداری از سایت است، افزود: در کراپ اول 100 تن میگو برداشت شد و پیش بینی می شود در کراپ دوم حدود 500 تن میگوی پرورشی به بهره برداری برسد.

 

این کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه میگوی پرورشی حداقل با قیمت 13 هزار تومان به فروش می رسد ،گفت:با توجه به اینکه میگو پرورشی سایت سیریک مخصوص صادرات است هر سال با کشور چین قراردادی منعقد می شود که با این قرارداد میگوهای پرورشی این شهرستان به آن کشور صادر می شود.

 

ذاکری با اشاره به مشکلات موجود در فعالیت های اقتصادی خاطرنشان کرد: نبود راه مناسب برای رفت و آمد به سایت یکی ازمشکلاتی است که همیشه با آن دست و پنجه نرم می کنیم به گونه ای که در زمان بارندگی با وجود رودخانه گز راه ارتباطی بطور کامل قطع می شود چون کانال های این رودخانه دریچه های آبرسان برای حوضه های پرورش میگو ندارد مجبور هستیم هرساله برای لایروبی آن ها اقدام کنیم.