عقب ماندگی شدید بشاگرد در بخش راه روستایی

با گذشت بیش از 37 سال از انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با وجود ارائه خدمات بسیار  مطلوب به مردم حتی در دورافتاده ترین نقاط محروم کشور به ویژه شهرستان بشاگرد با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می کنند.

 

بشاگرد به علت بی توجهی در همه امورات از ریل توسعه عقب افتاده است

سالها بود که بشاگرد به علت بی توجهی دولت ها در همه امورات از ریل توسعه عقب افتاده بود و در فقر شدید به سر می برد، فقری که زبانزد همه سانه های کشور و شاید برخی رسانه های دنیا هم بود،تا اینکه با روی کار آمدن دولت دهم این منطقه را از بخش به شهرستان ارتقاء دادند،سهم بشاگرد از شهرستان شدن در حد‌‌ همان بخش قدیم است و در دولت یازدهم هیچ پیشرفتی حاصل نشد.

 

شعار همیشگی مسئولان: میخواهیم محرومیت زدایی کنیم

شعار همیشگی مسئولان این بود که میخواهیم محرومیت زدایی کنیم، بشاگرد را در مسیر ریل توسعه و پیشرفت قرار دهیم، اما نه اینکه پیشرفتی حاصل نشد بلکه مشکلات دو چندان شده است.

 

photo_2017-01-08_10-25-45

در این سالها و روزها و با وجود این شبکه های اجتماعی که بسیاری از جوانان و نخبگان و دانشجوها و روشن فکران و طلاب و.... از بشاگرد در این شبکه ها حضور دارند و گاها شنیده می شود که خیلی از همین عزیزان شعارهایی مانند بعضی از شعارهای مسئولان را سر می دهند که نمونه بارز آن همین شعار « بشاگرد را بشاگردی باید بسازد» است.

 

آقای استاندار! جهادی کار کردن، مسئولان جهادی و توانمند می خواهد 

همان طور استاندار هرمزگان در سفر نخستین خود به شهرستان بشاگرد گفت که باید در این شهرستان جهادی کار کرد تا اینکه آباد شود و آقای استاندار اینجا یک سوال مطرح می شود آیا برای جهادی کردن به مسولان جهادی و توانمند نیاز نیست ؟ به جرات می توانم بگم 80 درصد مدیران شهرستان بشاگرد را غیر بومی تشکیل داده است و این شهرستان به مدیران توانمند تری نیاز دارد تا آباد شود.

 

عملیات چند جاده روستایی بخش گوهران به کندی پیش می رود

جاده های بخش گوهران پروژه آسفالت آنها حدود 2 الی 3 سال است که آغاز شده ولی کار به کندی پیش می رود رو به پیشرفت نیست و حال باید از از فرماندار این شهرستان پرسید که چرا در این زمینه کوتاهی می کنند و دلیل کندی در عملیات چند جاده روستایی حوزه گوهران بشاگرد چیست؟

 

photo_2017-01-08_10-26-31

با گذشت سه سال هنوز جاده های روستایی بشاگرد به مرحله آسفالت نرسیده اند

حسن عید زاده یکی از شهروندان بشاگردی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده ؛ افزود: جاده های روستایی که در حوزه گوهران بشاگرد در حال ساخت وو بهسازی هستند بیش از دو الی سه سال میشود که کار زیرساخت و بهسازی آنها آغاز شده و تا کنون به مرحله آسفالت نرسیده اند.

 

آیا در همه کشور احداث یک جاده روستایی اینقدر زمان می برد یا فقط بشاگرد است؟

وی بیان کرد: سوال اینجاست که آیا در همه کشور احداث یک جاده روستایی اینقدر زمان می برد یا فقط بشاگرد است؟ اگر بشاگرد است که به نظر یک جای کار می لنگد.

 

مسئولان دلسوز و کارآمد نداریم

عید زاده با بیان اینکه مسئولانی دلسوز و کارآمد نداریم ؛ تصریح کرد: شاید به قول مسئولان خودشان بودجه به اتمام می رسد و گرنه یک جاده روستایی ده کیلومتری چرا باید سه سال زمان ببرد، آیا تا پایان این سه سال به بهره برداری برسد یا خیر!

 

این شهروند بشاگردی در ادامه اظهار کرد: در بحث خدمات دهی به روستاهای بشاگرد بی عدالتی ها و تبعیض هایی صورت میگیرد که امیدواریم در این زمینه مسئولان عادلانه خدمت کنند.

 

فرماندار بشاگرد: عملیات آسفالت محور ملکن به درنگ مدو آغاز شده است

 

فلکناز دهقانی فرماندار بشاگرد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده ؛ اظهار کرد:  عملیات آسفالت محور ملکن به درنگ مدو آغاز شده است.

 

وی گفت: طول این پروژه۳۲کیلومتر می باشد و بخش گافر و پارامون در شهرستان بشاگرد تنها بخش محروم استان است که تاکنون از نعمت راه آسفالت محروم بوده و به همت دولت تدبیر و امید فاز اول ان تا دوراهی خمینی شهر به طول ۱۲کیلومتر به بهره برداری می رسد.

 

فرماندار بشاگرد بیان کرد : محور مزبور از جمله محورهایی است مرکز بخش گافرو پارامون در شهرستان با 48 روستا تنها بخش در سطح کشور می باشد تاکنون فاقد راه آسفالته به مرکز شهرستان وصل می کند.

 

photo_2017-01-08_10-27-44

وی افزود: با آسفالت این محور بخشی از مشکلات گافرو پارامون مرتفع و در ارائه خدمات بهداشتی ، عمرانی ، فرهنگی ، آموزشی و غیره تسریع و تهسیل خواهد شد.

 

بخش گوهران بیشترین فعالیت در حوزه راه های روستایی در حال انجام است

دهقانی در ادامه با بیان اینکه بخش گوهران شهرستان بشاگرد تنها بخشی که بیشترین فعالیت در حوزه راههای روستایی در حال انجام می باشد ؛ تصریح کرد: پروژه 14 روستا فعال با سه پیمانکار و اداره راه شهرستان در حال انجام است .

 

فرماندار بشاگرد خاطر نشان کرد: پروژه تیدر، بشنو، درشهر که کارگاه مستقر در تیدر فعال مرحله پایانی و آماده آسفالت می باشد و پروژه ؛ بیخ کهنو ، شمسون پروژهه جدید 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و همچنین پروژه کاهگن که مرحله پایانی آن است و راه سرخور بازگشایی، زیرسازی و آماده آسفالت می باشد.