کلاهبردار یک میلیارد و ۳۵۰ میلیونی ریالی فضای مجازی در بندرعباس دستگیر شد

سردار عزیزاله ملکی با اشاره به دستگیری کلاهبردار فضای مجازی اظهارداشت: کارشناسان پلیس فتا با رصد فضای مجازی و بررسی شبکه‌های اجتماعی متوجه شدند فردی با ایجاد پروفایل و ترغیب افراد به دوستی و تعیین شرایط برای درخواست آنان، اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از انجام استعلامات، مالک این شماره شناسایی و مشخص شد «bts» خط فوق در شهرستان میناب است، بیان‌داشت: در بررسی‌ها معلوم شد 13 هزار و 950 شماره سیم‌کارت طی دو ماهه اخیر با تلفن شخص کلاهبردار تماس پیامکی از سراسر کشور داشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ابرازداشت: با اقدامات فنی و تحقیقاتی پس از چندین روز تلاش، وی شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک اقدام پلیسی دستگیر شد.

سردار ملکی تصریح‌کرد: وی که ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود در نهایت معترف شد با ایجاد صفحه پروفایل در شبکه‌های اجتماعی با شگردهای خاص و معرفی خود با اسم زنانه طعمه‌های خود را به صفحه شخصی کشانده و با ترغیب به برقراری رابطه اقدام به دریافت شارژ 100 هزار ریالی و 50 هزار ریالی می‌کرد.

وی با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات جامع و استعلام از مخابرات مشخص شد که این کلاهبردار حرفه‌ای از این طریق مبلغ یک میلیارد و 350 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، بیان‌کرد: وی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق با قرار وثیقه یک میلیارد ریالی روانه زندان شد.