افزایش ۲.۵ برابری اقامت گردشگران خارجی در همدان

علی خاکسار  با اعلام اینکه تمامی تمهیدات لازم برای پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی در ایام نوروز فراهم شده بود، اظهار داشت: در ایام نوروز 403 گردشگری خارجی از اماکن تاریخی و گردشگری همدان بازدید داشته‌اند.

وی با اعلام اینکه 399 نفر از گردشگران خارجی در مراکز اقامتی همدان اقامت داشته‌اند، افزود: این در حالی است که نوروز سال گذشته 155 نفر در همدان اقامت داشته‌اند و شاهد افزایش 2.5 برابری اقامت گردشگران خارجی در همدان هستیم.

خاکسار با بیان اینکه به طور قطع شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی در طول سال بویژه در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تابستان به همدان خواهیم بود، افزود: نوروز دروازه جذب گردشگر برای تابستان است که خوشبختانه با عملکرد مطلوب در ایام نوروز می‌توان امیدوار بود در تابستان شاهد ورود گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به همدان باشیم.

وی با اعلام اینکه همدان دارای ظرفیتهای بالایی در حوزه گردشگری است، عنوان کرد: گردشگران خارجی وقتی وارد همدان می‌شوند از دیدن آثار تاریخی و طبیعی منحصربه فرد همدان شگفت زده می‌شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: امسال باید تبلیغات اصولی و هدفمندی در حوزه معرفی جاذبه‌های گردشگری همدان صورت گیرد تا بتوان در کنار معرفی مناسب از همدان در عرصه داخلی، توریستهای خارجی را نیز با ظرفیتهای همدان آشنا کرد.

وی با اعلام اینکه توجه به عرضه گردشگری باید عملیاتی شده و تمامی دستگاه‌ها در این عرضه نقش‌آفرینی کنند، اظهار داشت: رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه گردشگری نیازمند برنامه‌ریزی نرم‌افزاری و سخت افزاری مناسب است ر غیر این صورت نباید انتظار معجزه در این حوزه داشت.

خاکسار با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ورود مسافر به همدان مطلوب است ولی رضایت بخش نیست، تصریح کرد: انتظار می‌رود تا مردم و مسئولان در کنار یکدیگر برای توسعه گردشگری قدم بردارند چراکه این حوزه تنها با تلاش مدیران دولتی به جایگاه واقعی خود نمی‌رسد.