برفی که بهار ملایر را غافلگیر کرد

طی چند روز گذشته بارش رحمت الهی در استان همدان باعث خوشحالی مردم و کشاورزان شده است که شهرستان ملایر نیز از این نعمت بهره‌مند شده است.

این بارش‌ها که از سه روز گذشته در ملایر آغاز شده تا صبح امروز ادامه داشت که طی دیروز و دیشب باعث آبگرفتگی بسیاری از معابر و البته بروز مشکلاتی در رفت و آمد مردم و تردد خودروها شد.

بارش برف بهاری در بیست و ششمین روز از بهار نیز باعث غافلگیری مردم ملایر شد؛ بارش برف که از نیمه شب گذشته در ملایر شروع شد تا صبح امروز ادامه پیدا کرد.

بارش برف باعث شد بسیاری از شاخه‌های درختان شکسته شود و برق بسیاری از مناطق شهر نیز قطع گردد که در این زمینه با کمک مدیریت برق ملایر نسبت به رفع مشکل اقدام شد. 

 معاون خدمات شهری شهرداری ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: از نخستین ساعات بارندگی تمام نیروهای واحد امور شهری شروع به فعالیت کردند تا در ساعات آغاز ترافیک شهری، مشکل خاصی پیش نیاید.

حجت‌الله رضایی افزود: این کار در تمام نواحی انجام شد و با اقدامات ویژه‌ای چون لایروبی فاضلاب‌ها، نظافت کانال‌ها و جدول‌های روباز از بروز آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها جلوگیری کردیم.

وی گفت: در این راستا اکیپ‌هایی برای جلوگیری از بروز سیل و آبگرفتگی معابر در آماده‌باش کامل بودند و ضمن بازگشایی مسیرها و دریچه‌های تخلیه مشغول گشت‌زنی مکرر در سطح شهر هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر خاطرنشان کرد: دستگاه‌های پمپاژ که کار جمع‌آوری آب‌های سطحی را انجام می‌دهند، چندی قبل توسط مامورین عملکرد آن‌ها مورد بازبینی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مجموع کارهای انجام شده مطلوب بود، اضافه کرد: کارهای انجام شده توانست تا حدودی مشکلات مردم را رفع کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر نیز در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: همزمان با بارش‌های باران و بارش برف که از ساعت 2 بامداد امروز شروع شد تمام نیروهای راهداری شهرستان در محورها حضور یافتند.

جواد نگاهداری گفت: در این زمینه 33 نفر از نیروهای راهداری ملایر با 30 دستگاه ماشین‌آلات نسبت به بازگشایی محورها اقدام کردند و همه حریم‌ها و محورها بازگشایی شد.

وی بیان کرد: در همه محورهای شهرستان بارش برف را داشتیم که بیشترین بارش در محور ملایر ـ اراک در محور زنگنه با 30 سانتیمتر گزارش شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر تصریح کرد: برای بازگشایی محورهای شهرستان از شب گذشته تا صبح امروز 40 عدد تیغه برف‎روبی استفاده شد.

وی با بیان اینکه حجم برف‌روبی نیز یک میلیون مترمکعب بود، اظهار کرد: برای پاکسازی محورها نیز 400 تن ماسه و نمک استفاده شده است.

نگاهداری با بیان اینکه در حال حاضر محورهای شهرستان باز است و ترافیک روانی در محورها جریان دارد، از اسکان موقت 35 نفر در راهدارخانه‌های شهرستان از شب گذشته تا به امروز خبر داد و افزود: خوشبختانه تصادفی را در محورها نداشتیم.

وی تصریح کرد: همچنین در پی آبگرفتگی و بسته شدن پل روستای «جوراب» نیز بر اثر بارش باران، نیروهای راهداری با دو دستگاه ماشین‌آلات به روستا اعزام شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت تداوم بارش‌ها نیروهای این اداره با حضور در همه محورها آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.