هزینه‌کرد یک‎میلیارد و 500 میلیون تومانی در حوزه تعمیرات مراکز بهداشتی روستایی

محسن ترکاشوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در سال‌های اخیر پیشرفت‌ خوبی را تجربه کرده است، اظهار داشت: در دو سال گذشته تحولات گسترده‌ای در بحث کیفیت خدمات‌رسانی حوزه بهداشت و درمان شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز روستایی، داروخانه‌ها، اجرای طرح ماما در مراکز درمانی و... در وضعیت نسبتاً مطلوبی قرار دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در دو سال گذشته بیان کرد: این اقدام ارزنده دولت باعث کاهش بسیاری از مشکلات در این بخش شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 50 میلیارد تومان در ملایر هزینه شده است، تصریح کرد: این اعتبارات در بخش‌های مختلف شامل خرید تجهیزات، درمان بیماران، تعمیرات و... بوده است.

ترکاشوند افزود: بخشی از اعتبارات هزینه شده در قالب اعتبار و بخشی نیز به صورت تجهیزات از سوی وزارتخانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان تخصیص داده شده است.

وی گفت: در سال گذشته در بخش تعمیرات مراکز درمانی یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شد که این اعتبارات در بیشتر روستاها به ویژه روستاهای بزرگ هزینه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر تصریح کرد: شکیل شدن مراکز درمانی روستاِیی، خرید تجهیزات شامل میکروسکوپ، تراز، وسایل درمانی و آزمایشگاهی و... از جمله  هزینه‌ها در این بخش بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بدهی‌های حوزه بهداشت و درمان در شهرستان تا پایان سال گذشته پرداخت شد، گفت: با نگاه مثبت وزارت بهداشت به این حوزه سال کم‎‌تنشی را در سال گذشته در شهرستان داشتیم.

ترکاشوند با بیان اینکه در حال حاضر دو بیمارستان دولتی امام حسین(ع) و مهر ملایر با بهترین تجهیزات در حال خدمات‌رسانی به بیماران هستند، گفت: همه تجهیزات ما در حال به‌روز شدن است.

وی گفت: در حال حاضر بیمارستان امام حسین(ع) با 20 متخصص در 12 رشته و وجود سه جراح مغز و اعصاب در خدمت بیماران است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه بهداشت در بخش اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) است، افزود: به علت مراجعات زیاد مردم و حتی شهرهای اطراف اورژانس فعلی جوابگوی نیاز مردم نیست.

این مسئول احداث اورژانس جدید بیمارستان امام حسین(ع) را یکی از نیازهای ضروری شهرستان دانست و تصریح کرد: با وجودی که کلنگ احداث این بیمارستان در اواخر سال 93 به زمین زده شده، اما هنوز عملیات اجرایی آن شروع نشده است.

ترکاشوند اضافه کرد: تاکنون برای جانمایی و تهیه نقشه این اورژانس 70 میلیون تومان هزینه شده و ساخت این اورژانس همچنان منتظر صدور مجوز از سوی دو دستگاه اوقاف و شهرداری ملایر است.

وی از راه‌اندازی دستگاه ام.آر.آی دولتی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر در روزهای آینده خبر داد و اظهار کرد: 7 میلیارد تومان برای خرید این دستگاه از اعتبارات  طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر راه‌اندازی  سیستم نوبت‌دهی کلینیک فخریه، راه‌اندازی اتاق خاص مختص بیمارستان تالاسمی در بیمارستان مهر، خرید تجهیزات جدید برای مراکز بیمارستانی ملایر، جذب چند نفر متخصص جدید برای کلینیک فخریه و... را از اقدامات اخیر حوزه بهداشت و درمان دانست.

وی در ادامه با اشاره به بالا رفتن بسیاری از شاخص‌ها در حوزه بهداشت و درمان گفت: در این زمینه در بسیاری از شاخص‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون رشدی 100 درصدی داشتیم.

ترکاشوند بالا رفتن امید به زندگی، کاهش مرگ و میر نوزادان، کاهش بسیاری از بیماری‌ها، افزایش واکسیناسیون و... را از جمله این شاخص‌ها دانست.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی انجام شده در سطح کشور طی سال گذشته هر سه بیمارستان مهر، امام حسین(ع) و دکتر غرضی ملایر به عنوان بیمارستان درجه یک شناخته شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر اجرای برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، اجرای طرح هتلینگ در بیمارستان‌های ملایر، خریداری تجهیزات  و وسایل مورد نیاز با هدف ارائه خدمات مطلوب به مردم را از جمله شاخص‌های این ارزیابی در کسب این رتبه برشمرد.