پیش‌بینی اعتبار 3 میلیارد تومانی بهسازی راه‌های روستایی کبودراهنگ

سهراب فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در همدان اظهار کرد: در حال حاضر طول راه‌های اصلی کبودراهنگ 800 کیلومتر است که 533 کیلومتر آن راه روستایی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در این 533 کیلومتر راه روستایی از نظر ایمنی و شانه‌سازی اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: امسال ایمن‌سازی در سه محور روستاهای جگنلو ـ سرایجوق ـ ایران‌لو و تعریض محور کبودراهنگ ـ سوباشی در دست اقدام و اجراست.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان کبودراهنگ ادامه داد: از ابتدای امسال حفاظ 9 دستگاه پل در روستاهای طاهر‌لو، نگارآباد و ایران‌لو زده شده است و راهداری شهرستان هم‌اکنون در حال لکه‌گیری و درزگیری راه‌های روستایی است.

وی در بحث اقدامات راهسازی در کبودراهنگ گفت: امسال پنج پروژه آسفالت و بهسازی راه روستایی شامل حسن‌آباد به طول 4 کیلومتر، گمین قلعه- باغچه- قادرآباد به طول 11 کیلومتر، زین‌آباد - ناصرآباد به طول 6 کیلومتر انجام می‌شود.

فتحی افزود: راه روستایی داق‌داق‎آباد ـ بابان به طول سه کیلومتر، داق‌داق‎آباد به قلی‌آباد 6 کیلومتر و راه روستایی شیخ جراح به مسجدین به طول هفت کیلومتر برای بهسازی و آسفالت قرارداد آن با پیمانکار منعقد شده که پیش‌بینی می‌شود با اعتبار 3 میلیارد تومان در صورت تأمین اعتبار امسال به بهره‌برداری برسد.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 50 درصد بافت شهرستان کبودراهنگ فرسوده است، تصریح کرد: امسال یک سری تسهیلات برای بافت فرسوده کبودراهنگ در نظر گرفته شده است.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی به مردم امیدواریم این مسأله حل شود و همچنین در این راستا سند ملی بازآفرینی شهر در حال تدوین است.