تشکیل کارگروه دائمی گردو برای شهر طلای سبز

«حبیب مومیوند» در گفت و گو با رودآور، گفت: تویسرکان با دارا بودن پنج هزار و 500 هکتار باغات گردو و مرغوبیت این محصول در کشور و حتی در جهان آن چنان که باید از این ظرفیت برای اقتصاد شهرستان بهره نبرده است.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت گردوی شهر طلای سبز می تواند، عامل اشتغالزایی و معرفی، برای شهرستان در سطح کشور و حتی بین المللی باشد، اظهار کرد: از این رو تصمیم بر آن است تا با ایجاد کارگروه دائمی گردو و تشکیل کمیته هایی از جمله اجرایی، مالی و پشتیبانی و علمی از ظرفیت تمامی دستگاه ها برای معرفی بیشتر این محصول باغی استراتژیک استفاده کنیم.

فرماندار تویسرکان افزود: استفاده از ظرفیت گردو، نیاز به اقدامات کارشناسایی شده و برنامه ریزی با تعیین هدف مشخص دارد و باید از تمامی ظرفیت های شهرستان بری ارتقاء جایگاه گردوی تویسرکان در راستای خروج آن از رکود بهره گرفت.

مومیوند از برگزاری جشنواره گردو در اواخر شهریور ماه سال جاری با رویکرد جذب سرمایه گذار و حامیان مالی در این حوزه اشاره کرد، گفت: گرچه این جشنواره در سال 94به دلیل سرمازدگی باغات تویسرکان و خسارات وارده به گردو و با توجه به درخواست مردمی برگزار نشد، اما سال جاری با قوت و قدرت، مصم به برگزاری آن هستیم.