تعطیلی 95 درصدی کارگاه های شهرک صنعتی در قهاوند

به نقل از جهاد پرس ، مردم منطقه قهاوند امید آن داشتند که رونق شهر و دیارشان را از دریچه روبان‌های قرمزی که با نام شهرک‌های صنعتی در این شهرها قیچی شد، ببینند. شهرک‌های صنعتی قرار بود که صنایع کوچک را در دل خود جای دهد و منطقه محروم قهاوند را از باتلاق بیکاری، فقر و محرومیت بیرون بکشند و در زمره شهرهای صاحب تولید و اشتغال قرار دهد.

روزگاری نه چندان دور مینی بوس‌هایی که روی شیشه آنها جمله «سرویس کارگران شهرک صنعتی» درج شده بود، دلخوشی این مردم برای رونق صنعت بود و با احداث یک کارگاه جدید، این امید، در دل مردم این شهر مضاعف می‌شد و انتظار داشتند که هم‌اکنون شهرک‌هایی پر رونق در قهاوند وجود داشته باشند.

امروز شهرک‌های صنعتی قهاوند به خرابه‌هایی که می‌ماند که سوله‌های آنها یا تبدیل به انبار عمده فروشان خوار و بار شده است و یا عنکوبت‌ها بر چرخ‌های زنگ زده صنایع مستقر در آنجا لانه کرده‌اند.کلید در قفل زنگ زده درب ورودی کارگاه‌ها بیاندازد، چه برسد به اینکه بخواهد صنعتی را فعال و یا شهرکی را رونق دهد.

 از مجموع 35 کارگاه تولیدی در شهرک صنعتی قهاوند هم اکنون تنها 1 کارگاه آن هم به سختی و با نیروی کاری کمتر از ظرفیت واقعی در حال فعالیت است.

تعطیلی 98 درصدی کارگاه های شهرک صنعتی قهاوند

ابراهیم مولایی نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جهاد پرس ، با بیان اینکه 98 درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی قهاوند غیرفعال هستند، افزود: کمبود نقدینگی، فقدان بازار، ناتوانی در تأمین مواد اولیه، اختلاف شرکا و مسائل مدیریتی و نداشتن توجیه اقتصادی از مهم‌ترین علل تعطیلی این واحدها است.

وی بیان کرد: مشکل اصلی واحدهای صنعتی این است که صنعتگران تمایلی به فعال‌شدن این واحدها ندارند.

بخشدار بخش شرا  افزود: فعالیت این شهرک ها را از چند منظر می توان بررسی کرد، با راه اندازی این کارگاه ها می توان نقش موثری در ایجاد اشتغال در شهر احساس کرد و در زمینه تولید موثر بود که متاسفانه با این اهداف فاصله گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه منطقه قهاوند با توجه به نزدیکی به پایتخت بهترین مکان برای سرمایه گذاری است گفت:  عدم حمایت از تولید کننده و نبود تسهیلات و یا بازپرداخت سنگین و با سود بالای  آن سبب می شود سرمایه گذار حاضر به راه اندازی کارگاههای تولیدی در این شهرستان نباشد.