شناسایی پیکر سه شهید پس از32سال

به نقل از نافع؛ سرهنگ پاسدار بهرام دوست‌پرست در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خبر بازگشت و شناسایی دو شهید مفقودالجسد استان همدان به خانواده آنها داده شده است اظهار داشت: پیکر شهید محمد ضرابی پس از 32 به وطن باز می‌گردد و  همزمان با حضور 4 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در همدان تشییع و خاکسپاری می‌شود.

وی افزود: شهید ضرابی از رزمندگان تیپ نبی اکرم(ص) بوده که با شرکت در عملیات عاشورا واقع در منطقه عملیاتی میمک در سال 63 به همرزمان شهیدش پیوست که والدین معزز این شهید چشم از دنیا فرو بسته‌اند اما پیکر مطهر وی برای تشییع و خاکسپاری  به خانواده چشم انتظارش در شهر بهار تحویل داده می‌شود .

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین در همدان بیان کرد: وقتی تیپ نبی اکرم(ص) در سال 63  عملیات عاشورا را اجرا کرد گردان حنین به عنوان نیروهای خط شکن عمل کرده، که به دلیل حجم شدید آتش دشمن با وجود تصرف اهداف تعیین شده، تعدادی از رزمندگان  خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: شهید محمد ضرابی از جمله 455 شهید مفقودالجسد استان بوده است که در ماه‌های گذشته پیکر وی در منطقه عملیاتی میمک توسط جست‌و‌جوگران نور از جمله سردار شهید علیرضا شمسی‌پور تفحص و با انجام آزمایشات DNA هویت وی شناسائی  شده است.

دوست‌پرست با اشاره به باقی ماندن پیکر تعدادی از شهدای این عملیات در منطقه میمک افزود: در همان زمان سردار شهید حسین همدانی به خانواده شهدا قول دادند که پیکر عزیزانشان را باز می‌گرداند به همین دلیل از آن زمان تاکنون تلاش ما معطوف به بازگرداندن پیکر شهدا در زمان جنگ و سال‌های بعد از جنگ بود.

وی با ابراز خرسندی از تفحص پیکرهای مطهر شهدا گفت: خوشبختانه با تشکیل کمیته جست وجوی مفقودین تلاش برای تفحص پیکرهای مطهر شهدا در این منطقه ادامه یافته و پس از سال‌ها پیکر تعدادی از شهدا از جمله شهید ضرابی تفحص و به وطن بازگردانده شد.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین در همدان با بیان اینکه پیکر مطهر شهید ضرابی روز چهارشنبه ششم مرداد ماه به همراه 6 شهید دیگر وارد همدان می‌شود که مراسم وداع با این شهید، چهارشنبه شب در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شده و پس از آن پیکر مطهر وی جهت تشییع و خاکسپاری در شهر بهار به خانواده‌اش تحویل داده می‌شود.

شناسایی و بازگشت پیکر غواص دست بسته شهید «مهدی نیرپناه» پس از 30 سال

وی همچنین از شناسائی یکی دیگر از شهدای کربلای 4 همدان خبر داد و گفت: پیکر شهید مهدی نیرپناه سال گذشته به همراه 175 شهید غواص دست بسته دیگر تفحص و پس از انجام آزمایشات DNA هویت وی شناسائی شد.

دوست‌پرست با بیان اینکه شهید نیرپناه ازرزمندگان گردان 155 لشگر 32 انصارالحسین(ع) است، عنوان کرد: این شهید معزز به عنوان سکان‌دار قایق، همراه سایر رزمندگان همدانی در دی ماه سال 65 در منطقه ابو خصیب و در جریان عملیات کربلای 4 در نبردی نابرابر خلعت شهادت به تن کرد

وی با اشاره به اینکه خبر بازگشت پیکر شهید نیرپناه پس از 30 سال به خانواده وی اطلاع داده شد، افزود: پدر و مادر شهید نیرپناه چند سال پیش به فرزند شهیدشان پیوسته‌اند و خبر بازگشت پیکر این شهید معزز پس از 30 سال به همسر و فرزند چشم انتظارش اطلاع داده شد.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین در همدان بیان کرد: پیکر شهید مهدی نیرپناه سال گذشته به همراه پیکر 175 شهید دست بسته غواص  کربلای 4 به مهین بازگشته و پس از انجام آزمایشات DNA هویت وی شناسایی شد.