۶۲ زندانی نیازمند جرائم غیرعمد در همدان آزاد شدند

یدالله روحانی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: در چهار ماهه امسال 62 نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد استان همدان با مبلغ کل بدهی بیش از 34 میلیارد و 277 میلیون ریال که از این افراد تعداد 10 نفر دارای محکومیت‌های دیه و تعداد 52 نفر محکومیت‌های مالی و مهریه و نفقه بوده که با مساعدت ستاد دیه آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه از بین افراد مورد مساعدت تعداد 59 نفر مرد و 3 نفر زن بوده‌اند، گفت: در ارتباط با شرکت‌های بیمه و پیگیری‌های به عمل آمده مبلغ 5 میلیارد و 50 میلیون ریال از طریق شرکت‌های بیمه به منظور مجموع تصادفات پرداخت شده است که 750 میلیون ریال از این مبلغ منجر به آزادی یک نفر از زندانیان شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: با ارسال پرونده‌های دیه واجد شرایط به صندوق تأمین خسارت‌های بدنی نیز مبلغی بیش از 712 میلیون ریال دریافت شد و از این طریق 2 نفر از مددجویان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه مبلغ 2 میلیارد و 596 میلیون ریال به صورت اعسار به تقسیط تأمین و پذیرفته شده است، عنوان کرد: با دعوت از شاکیان پرونده‌ها در شورای حل اختلاف شعبه 116 ویژه ستاد دیه نیز مبلغ 12 میلیارد و 896 میلیون ریال گذشت رضایتمندانه شکات دریافت شد.

روحانی‌منش با اشاره به اینکه تعداد 3 نفر از مددجویان نیز با وساطت و راهنمایی ستاد دیه به صورت مشاوره‌ای از زندان آزاد شدند، تصریح کرد: تعداد 45 نفر از مددجویان با پرداخت مبلغ 4 میلیارد و 552 میلیون ریال به صورت کمک ستاد دیه آزاد شده‌اند.

وی اظهار داشت: همچنین برای آزادی 11 نفر از زندانیان نیز مبلغ 6 میلیارد و 450 میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است و مبلغ 2 میلیارد و 20 میلیون ریال نیز با همیاری خود مددجویان تأمین شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: در حال حاضر تعداد 288 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد در زندان‌های استان همدان محبوس هستند که بیشترین محکومیت این مددجویان مسائل مالی است که به دلیل ضمانت و تعهد مهریه سنگین به وجود آمده است.

وی بیان کرد: در دهمین جشن گلریزان کمک به آزادی نیازمندان زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان همدان ویژه ماه رمضان امسال، خیران همدانی مبلغ 6.5 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند.

روحانی‌منش با اشاره به اینکه سال گذشته با کمک خیران، ادارت و بانک‌های استان زمینه آزادی 192 نفر از محکومان نیازمند جرائم غیرعمد فراهم شد، افزود: خیران نوع دوست می‎توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مبالغ اهدایی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه نزد سیبای بانک ملی به شماره 0106329555001 و حساب جام بانک ملت به شماره 2030303037 واریز کنند.