پراید به علت سرعت زیاد از روی پل به دره سقوط کرد و دو کشته بر جای گذاشت

سرهنگ رضا عزیزی، فرمانده پلیس راه استان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: سقوط یک دستگاه خودروی سواری پراید از روی پل در نزدیکی روستای آبرومند از توابع شهرستان بهار همدان دو کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته یک دستگاه خودروی سواری پراید که در جاده همدان به کرمانشاه در حال تردد و انتقال کودک بیمار داخل خود به بیمارستان بود از روی پل 5 متری به دره سقوط کرد.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: ارتفاع این پل حدود پنج متر است ولی به علت بالا بودن سرعت خودرو ، خسارت وارده به این وسیله نقلیه به حدی بالا بوده که نوع خودرو به سختی قابل شناسایی است.

سرهنگ عزیزی تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناس پلیس راه و اعتراف سرنشین این خودرو، بی توجهی به جلو علت اصلی بروز این سانحه دلخراش بوده است.

وی با ذکر اینکه بیش از 50 درصد از سوانح فوتی ناشی از بی توجهی به جلو است افزود: طبق آمارهای موجود 90 درصد اینگونه سوانح در این استان منجر به مرگ سرنشینان خودرو شده است.

وی افزود: بی توجهی به جلو تنها ناشی از خستگی و خواب آلودگی نیست بلکه صحبت با تلفن همراه، برداشتن اشیاء از داخل خودرو، تنظیم سیستم صوتی و خوردن و آشامیدن نیز منجر به حواس پرتی راننده و بروز سانحه می شود.

 

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: یک دستگاه موتورسیکلت در مسیر شیرین سو از توابع شهرستان کبودرآهنگ در حال تردد بود که تغییر مسیر ناگهانی خودروی لیلان و برخورد با موتورسوار منجر به مرگ وی شد.

سرهنگ عزیزی افزود: راکب موتور سیکلت فاقد کلاه ایمنی بوده و بلافاصله بعد از به هم خوردن تعادل و برخورد با زمین جان خود را از دست داده است.

106 نفر در چهار ماهه سال جاری جان خود را در سوانح جاده ای از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.