آبرسانی به 200 روستای استان همدان با تانکر

محمدرضا محمدی سه‌شنبه 26 مردادماه در نشست منطقه‌ای آموزش، پزوهش و توسعه پایدار استان همدان، عدم تعادل دام و مرتع را از جمله چالش‌های موجود در محیط زیست استان عنوان کرد و افزود: در استان همدان سه برابر مراتع، دام وجود دارد.

وی به مدیریت پسماند در استان اشاره و خاطرنشان کرد: پس از 8 سال وقفه در تشکیل کارگروه مدیرت پسماند، خوشبختانه طی دو سال اخیر این کارگروه فعال شده است.

محمدی ادامه داد: طی یک‌سال اخیر تکلیف برنامه‌ای مدیریت پسماند در 5 بخش مشخص و برنامه‌های آن تدوین و مصوب شده است.

تجهیز 90درصد بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های بی‌خطرسازی پسماند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از تجهیز 90 درصد بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی خبر داد و تصریح کرد: استانداردسازی 3 ایستگاه پایش هوای استان، بهبود معیشت محیط بانان این اداره و جلب مشارکت مردم در راستای حفاظت محیط زیست از جمله دستاوردهای محیط زیست استان بوده است.

وی از افزایش تقریبا دو برابری تشکل‌های مردمی در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: محیط زیست استان با 22 دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه همکاری در این زمینه منعقد کرده است.

استقرار نامناسب فعالیت‌های اقتصادی از جمله چالش‌های همدان

محمدی استقرار نامناسب فعالیت‌های اقتصادی را از جمله چالش‌های استان برشمرد و عنوان کرد: کارگروه مقابله با آلودگی هوا از سال 72 در استان تشکیل نشده بود که امروزه شاهد برگزاری آن هستیم.

وی به ظرفیت‌های استان در راستای توسعه اشاره کرد و یادآورشد: این استان با دارابودن سبقه تاریخی 6 هزار ساله و همجواری با 6 استان کشور زمینه لازم را برای توسعه دارد.

وی با بیان اینکه استان همدان 6 منطقه حفاظت‌شده و 12 منطقه شکار ممنوع دارد، خاطرنشان کرد: 11.2 درصد از مساحت استان تحت مدیریت این اداره‌کل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان وجود 3 تالاب طبیعی و 7 تالاب انسان‌ساز را از جمله ظرفیت‌های لازم برای گردشگری خواند و گفت: همدان 1540 گونه گیاهی، 42 گونه خزنده، 40 گونه پستاندار و 38 گونه ماهی دارد.