توجه حداکثری به ظرفیت های فضای مجازی در محرم 95

حجت‌الاسلام علی دشتکی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در ایام محرم و صفر با رویکرد ایثار، فداکاری و دفاع از حریم جامعه اسلامی برگزار می‌شود.

وی توجه به مسائل اجتماعی با تأسی از سیره امام حسین(ع) را از اولویت‌های شبکه تبلیغی استان برشمرد و گفت: در سبک زندگی امام حسین(ع) صرفا مسائل عاشورا مطرح نمی‌شود بلکه توجه به مسائل اجتماعی و نجات انسان‌ها از منجلاب گناه و غفلت نیز تا آخرین لحظه‌های قیام امام حسین(ع) مشهود است.

دشتکی به استفاده از ظرفیت فضای مجازی در تبیین این اهداف اشاره کرد و افزود: در حین برگزاری این برنامه‌ها، آسیب‌ها و انحرافات عزاداری رصد شده و با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اظهار داشت: حدود  1700 مُبلغ، 2200 هیئت مذهبی، 1800 مسجد و 2 هزار مداح و سایر اقشار تاثیرگذار مساجد و مدیران مراکز فرهنگی برنامه‌های ویژه ماه محرم و صفر را برگزار می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه تقریبا 10 هزار نفر در برگزاری این برنامه‌ها مشارکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با رویکردهای ولایت‌پذیری و استکبارستیزی، ترویج و تبیین ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، تبیین مبانی ولایت‌فقیه در عصر غیبت و ترویج سبک زندگی حسینی برگزار می‌شود.

دشتکی  ادامه داد: قیام عاشورای امام حسین(ع) از گنج‌های نهضت اسلامی به شمار می‌رود که همواره مورد طمع دشمنان بوده است و با ایجاد شبهات و انحرافات در آن درصدد تضعیف آن برمی‌آیند که سازمان تبلیغات نیز در این زمینه با رصد این انحرافات آسیب‌ها را شناسایی و با آنها مقابله می‌کند.

وی فرهنگ عاشورایی را از عوامل رشد ملت ایران و زوال جبهه استکبار برشمرد و گفت: دشمن با ایجاد رشته‌های شیعه‌شناسی و تربیت مداحان در دانشکده‌های مختلف درصدد ایجاد انحراف برآمده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اتحاد و انسجام در میان مردم را از مهمترین عوامل در پیشبرد اهداف انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: امروزه اصلی‌ترین هدف دشمن ایجاد تفرقه در میان مردم است که در این راستا از مسئولان می‌خواهیم اجازه ندهند وحدت ملی حول محور ولایت‌فقیه خدشه‌دار شود.

وی در بخش دیگری به کنگره پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: این کنگره فرصت بسیار مغتنمی است که مردم ایران با خدمت‌رسانی به زائران و حضور در این پیاده‌روی پیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا را به گوش جهانیان برسانند.

دشتکی تقویت پیوندهای عاطفی را از برکات این پیاده‌روری برشمرد و افزود: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نیز با ایجاد وحدت و مدیریت راهبردی این کنگره، هماهنگی در میان مبلغان را انجام داده و وظایفی همچون ساماندهی مبلغان، فضاسازی مناسب فرهنگی صدور مجوز برای مکتب‌های فرهنگی و تقویت جنبه‌های سنتی و سالم عزاداری‌ها را بر عهده دارد.

وی  تصریح کرد: 95 درصد از فضاهای استان با استفاده از ظرفیت 1350 نفر مُبلغ برادر و 150 نفر مُبلغ خواهر تحت پوشش شبکه تبلیغی استان قرار می‌گیرد که 750 نفر از مُبلغان آقا بومی و مابقی غیربومی هستند.

دشتکی به استفاده از اطلس فرهنگی استان ویژه زائران اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: امسال با استفاده از بروشورها و بنرهای تبلیغاتی در حد فرصت از این اطلس استفاده می‌شود.

وی از برپایی 400 هیئت مذهبی در سطح مدارس و آموزش و پرورش استان در دهه اول محرم خبر داد و گفت: حدود 200 نفر در این هیئت‌ها گفتمان‌های دینی را برگزار می‌کنند.

دشتکی ایجاد تفوق و برتری را از برکات فرهنگ عاشورایی عنوان کرد و افزود: عاشورا با احساس و عاطفه آغاز و در نهایت منجر به معرفت دینی جهان اسلامی می‌شود که آثار آن را می‌توان در انقلاب اسلامی به وضوح دید.

وی ادامه داد: فرهنگ عاشورایی تمدن اسلامی را روز به روز به اوج می‌رساند و تمدن غرب را به انزوا می‌کشاند.