برداشت 7 هزار تن گردو از باغات نهاوند

 احمد باقری با اشاره به اینکه این میزان برداشت  از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات نهاوند بوده است افزود: امسال به دلیل سرمازدگی در فصل بهار بیش از 60 درصد از باغ‌های گردوی نهاوند از بین رفت که این موضوع موجب شد میزان گردوی تولیدی نسبت به سال‌های قبل که بیش از 11 هزار تن بود به 7 هزار تن کاهش یابد.

وی با بیان اینکه  شهرستان نهاوند از لحاظ کیفیت تولید گردو رتبه دوم استان را بعد از تویسرکان به خود اختصاص داده است اظهار داشت: سال‌هایی که سرمازدگی و خشکسالی وجود ندارد به طور متوسط از هر هکتار بین چهار تا 5.5 تن گردو با پوسته سبز در چندین رقم مهم پوسته کاغذی و مغز سفید برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل سرمازدگی و کمبود گردو قیمت هر کیلو گردو با پوست سبز در بازار بین 4 تا 5 هزار تومان بدون پوست 23 هزار تومان و مغز گردو به 65 هزار تومان افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: سرمازدگی موجب شده است  نسبت به مشابه سال قبل دو هزار و 336 هکتار از باغ‌های گردوی نهاوند دچار خسارت شوند که در نهایت منجر به کاهش تولید می‌شود.

وی گفت: هر ساله در فصل پاییز و اواخر تابستان کار برداشت گردو از باغ‌های نهاوند آغاز می‌شود که در این مدت برای جوانان زیادی ایجاد اشتغال موقت می‌کند.